Sanidade elude aclarar si suprime el área sanitaria y la integra en Lugo

A MARIÑA

26 sep 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Parece complicado saber qué ocurrirá con el área sanitaria de A Mariña, así como cuánto y cómo repercutirá en la asistencia el modelo de gestión que la Consellería de Sanidade prevé aplicar en la comarca y en la provincia. Por una parte, el PP insiste en que A Mariña «non desaparecerá» como zona sanitaria, aunque admite que con la «xestión integral das áreas» se centralizará en el hospital de Lugo la dirección de asuntos económicos, de personal, de obras y de compras de todos los hospitales públicos lucenses. Por otra, la Consellería de Sanidade, que tras el clamor contra la supresión del área sanitaria mariñana y la integración del Hospital da Costa en el de Lugo, ayer se pronunció sin aclarar si la mantendrá o la eliminará, aunque, eso sí, anuncia que el centro situado en Burela «verá reforzada a súa capacidade de xestión, autonomía e carteira de servizos».

Sanidade no confirma ni desmiente al parlamentario popular José Manuel Balseiro, quien ratifica las «explicacións pactadas coa conselleira de Sanidade» que ofreció anteayer, cuando aseguró que el área sanitaria mariñana «continuará mantendo a súa denominación», aunque ayer fue más contundente: «Non desaparecerá a área sanitaria da Mariña lucense. Nunca foi esa a intención de Sanidade».

El diputado Balseiro insiste

Y el diputado añade: «Non é certo que vaia a ser necesario trasladar a Lugo a pacientes que están a ser atendidos no Hospital da Costa, nin para tratamentos cirúrxicos nin para consultas. Non són non van a desaparecer ningunha das especialidades médicas que hoxe ten o Hospital da Costa senón que, a maiores, Sanidade está a estudar a amplicación de servizos».

La conselleira de Sanidade y la gerente del Sergas anunciaron en junio la creación de un área provincial, y la conselleira ratificó esta semana en el Parlamento que preparan la «definición dos plans operativos de cada área sanitaria».

El hospital es «comarcal»

Sin entrar en ese asunto ni tampoco en las declaraciones del diputado Balseiro, la consellería repitió ayer las ventajas del «novo sistema de organización» para profesionales y ciudadanos. En su primer comunicado sobre el tema, subraya que Sanidade «reforzará o papel do hospital comarcal de Burela» con el objetivo de «potenciar a axilización da xestión, eficiencia e operatividade en beneficio da poboación, reforzando a resposta resolutiva do hospital e da atención primaria da área». Define ahora al hospital mariñano como «comarcal», aunque durante los últimos años ha insistido en que, por su cartera de servicios, se equipara a un «general básico».

Como Sanidade cree que que el «esforzo» del que habla «permitirá dotar ó mesmo tempo, un reforzo entre atención primaria e especializada», incide en las críticas de Balseiro: «Neste marco, cómpre considerar que politizar un tema tan importante e de interese xeral coma é o sanitario, só deriva na creacióno dunha polémica estéril e innecesaria na sociedade»