Alcaldes de la comarca opinan que los eólicos marinos pueden ser incompatibles con la pesca y el turismo

La Voz

A MARIÑA

22 abr 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Alcaldes de A Mariña ven con recelo el mapa eólico marino que hicieron público los ministerios de Medio Ambiente e Industria, en el que se establece como zona apta para instalar estos parques la costa de la Mariña oriental. Concretamente se refiere a la zona comprendida entre Foz y Asturias, con la excepción de la ría de Ribadeo.

El regidor de Burela, Alfredo Llano, considera que la instalación de estos eólicos puede ser incompatible con otras actividades importantes en la economía de la zona, como es la pesca. «Dependemos da pesca e hai moito tráfico de barcos nesta zona, polo que non me parece acertado que enchamos o litoral de aeroxeradores. Habería que buscar outra forma de xestionar a enerxía porque igual a eólica mariña se contradí coa actividade pesqueira. Debemos buscar actividades que non se estorben unhas a outras e que se complementen», señaló.

Por su parte, el alcalde de Barreiros, Alfonso Fonte, señala otro aspecto contradictorio: el turismo. «Coas praias tan importantes que temos nesta zona, non me parece adecuado instalar aeroxeradores no mar. Segundo as consultas que puiden facer, se estiveran situados a máis de 15 quilómetros da costa, non serían visibles desde a praia. Nese caso, non me importaría que se instalaran», explica. José María García, alcalde de Foz, prefirió no pronunciarse y declaró que tiene que estudiar esta medida con los técnicos.

Por otro lado, el diputado nacionalista Bieito Lobeira presentó en el Parlamento una proposición no de ley para su debate en pleno. En ella insta a la Xunta a adoptar ante el Gobierno central «as medidas precisas que impidan a instalación de eólicos mariños no litoral galego», ya que las zonas consideradas aptas en el mapa eólico «coinciden con importantes bancos pesqueiros, marisqueiros e percebeiros. O impacto produtivo e ambiental sería brutal. Tamén no tocante á navegación marítima e á súa seguranza», explica.