Fernando Suárez: «Portos agora debe esforzarse en dragar a ría ribadense»

La Voz

A MARIÑA

18 sep 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

Desde que La Voz de Galicia anunció en su día la intención de Portos de construir una nave de ocho plantas para carga y descarga en la ría de Ribadeo, la presión social fue decisiva para que este proyecto finalmente no se lleve a cabo. También influyó el rechazo a esta construcción del gobierno local y de la corporación municipal en su conjunto. La Voz publicó incluso una fotografía de una nave similar existente en el puerto de Marín (de la misma empresa que construiría la de Ribadeo).

El alcalde, convencido

El alcalde ribadense, Fernando Suárez, señaló ayer que estaba convencido desde un primer momento «de que non se ía construir no porto de Mirasol unha nave coma esta de grandes dimensións».

«Sabiamos dende o concello que non podía ser. O concello nunca ía dar licencia de obra para facer este monstruo de oito plantas de altura e dunha superficie dun campo de fútbol que nos ía estropear unha parte importante do casco vello e iso non é compatible con outro tipo de crecemento», explicó Fernando Suárez.

El dragado sí es importante

«Portos debe esforzarse, agora que ten máis tempo, en realizar un dragado integral da ría, algo moi demandado desde o concello, desde os estibadores e desde as xentes do mar», continuó manifestando ayer en otro momento el alcalde ribadense.

«O porto de Ribadeo segue a ser moi competitivo e Portos o que debería mirar é de darlle máis uso a este punto de interés fronteirizo para que por Ribadeo poidan entrar todo tipo de madeiras. Quizáis Portos debera enfocar os seus estudos de mercado e dar a coñecer máis o porto de Ribadeo para aproveitalo sin necesidade de acudir a estas grandes moles que estropearían o casco vello da vila».

Reacciones

Ence opta por trasladar la pasta de papel al puerto de Gijón en el futuro, una vez que disponga en aquel puerto de la infraestructura necesaria. Así lo explicó ayer en la emisora de Onda Cero A Mariña el presidente de Portos de Galicia, Jacinto Parga.

Además de Fernando Suárez, alcalde de Ribadeo, también ayer se pronunciaron el portavoz del PP local, Rodríguez Andina; el concejal del PSOE, Ramón López, y todos ellos se mostraron satisfechos con esta decisión. No en vano la corporación de Ribadeo se pronunció ya en su día y en su momento (cuando La Voz anunció esta posible construcción) contra el proyecto.

Desde la Plataforma Pola Defensa da Ría de Ribadeo, Evaristo Lombardero, también insistió en que la movilización social, la protesta vecinal, fue decisiva para evitar la ejecución del proyecto. Así lo indicó también ayer en la emisora de Onda Cero A Mariña.

Adega, la Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galicia, expresó igualmente ayer su satisfacción por el hecho de que Portos de Galicia reconsiderara su postura.

No había estudio

El regidor municipal de Ribadeo insiste en que el puerto tiene facilidades, dada su localización, para ser aprovechado debidamente, si Portos quiere, «sin esa nave cuberta que non era máis que para abrigarse da chuvia en momentos moi concretos do ano, pero que en ningún caso restaría productividade dado que nin Portos de Galicia tiña un estudio realizado das horas perdidas ao ano de carga e descarga, por non ter unha nave cuberta. Agora xa non se poden producir máis desmáns coma os que se puideron ter producido en anos pretéritos», concluye el alcalde de Ribadeo