La Voz de Galicia

Ella revive la historia a través de la fotografía

Ourense

María Doallo Ourense, Santiago
La fotógrafa alaricana Jennifer Novoa

La alaricana Jennifer Novoa investiga el pasado de Galicia basándose en las instantáneas de la época

06 Jul 2023. Actualizado a las 05:00 h.

Jennifer Novoa (Ourense, 1994) es una fotógrafa de Allariz que ahondando entre negativos y archivos se dio cuenta de que su destino no era retratar, sino investigar. Lo suyo con las instantáneas empezó cuando era todavía una niña. Sus tíos son los propietarios del estudio Fotopassion en Ourense. «Na miña familia está moi interiorizada a importancia de deixar os recordos plasmados a través de imaxes e dende cativa fóiseme inculcando ese sentimento», recuerda. Se decantó por el bachillerato artístico y más tarde por estudiar Artes Plásticas y Diseño en Fotografía en la Escuela Faílde de Ourense. «A miña intención era a de ser fotógrafa pero unha materia de historia, na que faciamos un percorrido dende os inicios da imaxe, fíxome darme de conta de que o que me interesaba realmente era estudar aos demais, moi por encima de deixar a miña documentación propia», afirma. Tras este descubrimiento, al terminar el ciclo, Jennifer se mudó a Santiago para estudiar Historia del Arte y un máster relacionado. «Seguín investigando pola miña conta e de feito o traballo de final de carreira fíxeno sobre a presenza da muller en Galicia no tempo da transición a través das fotografías da catalana Ana Turbao», cuenta.

Su trabajo tuvo una gran acogida y terminó por hacer una catalogación de esas imágenes. Así descubrió que lo suyo es la investigación. «Penso que a fotografía é unha canle directa coa memoria e co noso pasado. E un valiosísimo documento para conectar coas nosas raíces. As instantáneas non falan só a nivel persoal das nosas vivencias, tamén a nivel colectivo válennos para coñecer a nosa historia e a nosa identidade», afirma Jennifer.

Ahora está llevando a cabo un proyecto, que forma parte de su doctorado, con la Universidad de Santiago. Está investigando sobre las fotógrafas gallegas de la segunda mitad del siglo XX y al mismo tiempo da clases en la Historia del Arte. «Estou empezando pero a verdade é que sinto que a investigación responde á necesidade de coñecer máis sobre as profesionais que había naquel tempo. Aplico a teoría feminista ao meu campo de estudo porque sabemos que a muller experimentou coa cámara do mesmo xeito que os seus coetáneos pero apenas temos documentación sobre o que facían elas. Quero afondar sobre quen eran esas mulleres, que tipo de fotografía facían e por que», explica. Presentó este mismo año Matria, un proyecto que llevó a cabo impulsada por el Concello de Allariz. «Recollemos imaxes das mulleres da vila do século XX para tratar de entender como se vivía entón e quedaron plasmadas nuns soportes que están distribuídos por Allariz», termina Jennifer. La experiencia fue muy buena y la artista alaricana está deseando realizar nuevos proyectos similares.

 


Comentar