El vertido de purines en un río de Santa Comba aniquiló miles de truchas

maría reis SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Agentes de Medio Rural y pescadores recogieron el martes los peces muertos

18 ago 2011 . Actualizado a las 06:00 h.

Un completo desastre ambiental, una auténtica catástrofe ecológica. Así, al menos, lo estima la asociación de pescadores Xallas a la hora de valorar el reciente vertido de purines, que aniquiló todas las truchas del afluente Barbeira en un tramo de más de un kilómetro.

El vertido, que procedía presuntamente de una granja de vacuno de la parroquia xalleira de Barbeira, se efectuó sobre un tramo de más de un kilómetro del río, a la altura de la AC-403 de Santa Comba a Muros, un río afluente del Maroñas, que desemboca en el río Xallas.

Los pescadores xalleiros constatan «un gran volume do verquido, seguramente de varias cisternas con 15.000 litros cada unha» Lo más lamentable de este suceso, según los pescadores, es que «o río Barbeira quedou totalmente aniquilado de vida acuática no seu último quilómetro».

De hecho, el martes personal de Medio Rural y pescadores voluntarios dedicaron la jornada «a retirar miles de troitas mortas, maioritamente crías de alevíns de entre cinco e quince centímetros, pero tamén bos reprodutores de ata trinta centímetros», según explica Jorge García Duarte, secretario de la asociación pesquera local.

Tal incidente «non é froito da casualidade ou dun accidente» y responde a malas prácticas tradicionales imperantes en esta época del año. Además del irreparable daño medioambiental, al autor de este vertido le puede suponer una multa cuantificada entre 30.000 y 300.000 euros, «e terá moita sorte se non é xulgado por delicto ecolóxico que pode supor penas de cadea», al menos según Jorge García.

La asociación xalleira de pescadores admite que «vivimos nunha comarca gandeira, onde o respecto polo fluvial e o sentido común semellan funcionar medianamente ben», admite, «pois son escasos estes episodios se temos en conta a gran cantidade de cursos de auga e granxas que conviven nesta zona».

El desaguisado cometido en el río Barbeira también afectó al Maroñas «pero os efectos extendéronse ao longo de tres quilómetros ata a súa desembocadura no Xallas, onde se atoparon os últimos alevíns de troita mortos», constata Jorge García.

El secretario de los pescadores se muestra abiertamente partidario de «darlle un toque de atención a gandeiros e industriais para que mediten sobre as repercusións económicas e ambientais que supón certas prácticas que xa deberían estar totalmente erradicadas».

Este especial cuidado se hace todavía más necesario «cos ríos tan escasos de auga, onde a vida se sustenta nun delicado equilibrio, tan vulnerable que un segundo verquido ou unha captación excesiva provocarán con toda seguridad efectos aínda máis desastrosos», según los pescadores xalleiros.