«Apaixoarse e poñer da túa parte, esa é a clave do éxito»

tere lenza SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Los dos jóvenes, licenciados por la USC, cursan ahora su tesis doctoral

26 jul 2011 . Actualizado a las 06:00 h.

José Ignacio Vila e Isabel Hernando Morata son dos de los cerebros más brillantes que dio la Universidade de Santiago en los últimos años. Licenciados en Xeografía y Filoloxía Hispánica, respectivamente, acaban de ser distinguidos en los Premios a la Excelencia en el Rendimiento Académico 2008-2009, que concede el Ministerio de Educación. El lucense José Ignacio está ahora realizando su tesis doctoral sobre geografía urbana y urbanismo en la Sorbona de París. Isabel Hernando, natural de Zaragoza, está preparando su tesis sobre El príncipe constante, de Calderón de la Barca.

- ¿Qué supone ser reconocidos como los mejores de España en sus disciplinas?

-Isabel Hernando: Es un reconocimiento a mucho esfuerzo realizado durante la carrera y también es un mérito importante en el currículum.

-José Ignacio Vila: Un pouco o mesmo. Ademais, pon en valor carreiras que socialmente non se consideran moi útiles. Penso que nos vai vir ben a nós persoalmente e á disciplina en si.

-Entonces, ¿no se consideran ustedes bien valorados?

-I.H. La gente piensa que solo son importantes las ciencias, que solo trabajan en el laboratorio los de ciencias, pero también Jose y yo estamos realizando investigaciones.

-J.I.V. Eu non me considero de Humanidades, senón de Ciencias Sociais, pero estamos moi pouco considerados, salvo que fagamos cousas moi prácticas, como mapas.

-¿Cómo surgió su vocación?

- I.H. A mí siempre me gustó la literatura y sabía que en esta carrera iba a tener la oportunidad de aprender sobre ello.

- J.I.V. Eu teño a vocación desde os 12 ou 13 anos, cando comezaba a mirar mapas. Meu padriño era arquitecto, urbanista, e entón eu sempre estaba rodeado de mapas, de planos... Xa cando comecei a ver as pirámides de poboación dixen, isto é o meu.

-¿Respondió la universidad a esas inquietudes?

-I.H. La verdad es que me encontré muy a gusto y disfruté investigando la historia de los textos y la vida de los autores.

-J.I.V. Eu levei unha grata sorpresa, era o que tiña pensado que era. No meu caso fixo que me gustara máis a xeografía. Pero hai que facer un traballo propio, máis alá do que che propoñen na universidade. Apaixoarse, esa é un pouco a clave do éxito. Nese sentido alí plantan a semente e ti tes que facer que medre poñendo da túa parte.

-¿Cómo valoran el sistema universitario en nuestro país? ¿Cambiarían algo?

-I.H. Yo tengo amigos en grado y creo que tiene cosas buenas, pero considero que no tienen que llevar al alumno de la mano con tantas tutorías y seguimientos. Se supone que en la universidad ya somos mayorcitos.

-J.I.V. Fai falta máis apoio, máis investimento en persoal, en medios, en bolsas... Os recortes son un problema. Aínda así, penso que é de calidade. Hai que aprender a quererse un pouco, e a universidade de aquí non está tan mal como parece. Coa experiencia que teño fóra, na Sorbona, a diferenza non é tan grande de cursar a carreira alí a facelo aquí. O Plan Boloña pode estar ben, se se aplica ben. Por exemplo aquí nun máster pagas sobre 3.000 euros, mentras que en Francia, con Boloña, sáeche sobre douscentos ou trescentos euros.

-¿Cuáles son sus planes de futuro?

-I.H. A mí me gustaría seguir vinculada a la universidad, investigando y dando clases, pero ahora en España es difícil, entonces tengo en mente hacerlo en algún país extranjero.

-J.I.V. A curto prazo, a semana que vén vou participar nun proxecto en África e logo teño unha conferencia en Inglaterra e un cursiño en Jaca. Logo gustaríame acabar a tese e vivir da investigación, a ser posible en Galicia, pero é complicado.

- Con tanto estudio e investigación, la pregunta es obligada. ¿Cómo llevan su tiempo de ocio?

-I.H. El ocio es algo necesario, pero yo sí tengo que reconocer que he renunciado a él en ocasiones por motivos de estudio.

-J.I.V. Está claro que se queres conseguir algo hai un tempo de estudo que non podes deixar. Eu teño afeccións como o baloncesto, que trato de practicar sempre que podo. Tamén podo dicir que eu nunca renunciei a un xoves de festa ou a ver aos amigos.

josé ignacio vila e isabel hernández premios rendimiento académico universitario

«Me gustaría seguir vinculada a la universidad, pero ahora en España es difícil»