Los padres se solidarizan con el profesorado

La Voz

SANTIAGO

23 jun 2011 . Actualizado a las 06:00 h.

La Federación de ANPA de Compostela se solidariza con el profesorado de los centros de primaria y ha acordado sumarse a las protestas por el incremento de horario lectivo anunciado por Educación. «Esta medida non favorece o alumnado, senón que agocha a carencia de persoal docente suficiente nas escolas galegas», señalan.

La Federación «lamenta a precarización das condicións laborais dos mestres e mestras e considera que o aumento da xornada lectiva só vai empeorar a atención ao alumnado», indican. Afirman haber observado una reducción de profesionales en la escuela pública «especialmente na atención á diversidade -especialistas en orientación, pedagoxía terapéutica e audición e linguaxe-, área na que é cada vez máis frecuente que os especialistas traballen de forma compartida en varios centros, cos conseguintes déficits na calidade educativa que isto implica». Reprueban el «aumento de grupos nos que se fusionan nenas e nenos de distintas idades» y el «incremento de aulas con máis alumnado das ratios previstas al sumar repetidores, escolares que se incorporan en medio del curso o que tiene necesidades educativas especiales. Muestran asimismo preocupación «pola non cobertura de baixas», circunstancias todas ellas que «demostran o recorte de persoal que se está levando a cabo», sostienen.

Las ANPA defienden que el profesorado tenga tiempo para atender imprevistos en la organización lectiva, como bajas o reuniones. También para dedicar a actividades que ven esenciales, como biblioteca, formación fuera del centro, equipos de normalización o programas de atención a la diversidad. Entienden que estas posibilidades van a verse «profundamente limitadas» con la ampliación horaria.

Las ANPA reclaman «dotación suficiente de profesorado en todos os centros, que garanta a cobertura das vacantes que se producen, incremente o persoal de atención á diversidade e inclúa en todos os centros coidadores e persoal de administración; e unha xornada laboral para o persoal docente que permite desenvolver o seu traballo con calidade e atender actividades esenciais dun centro de ensino».

Frente a los «intentos de deterioro do ensino público» que dicen observar, las ANPA exigen «unha aposta polo futuro da nosa sociedade».