El BNG asegura que el PP quiere convertir a la comarca de A Limia en el «vertedoiro de Ourense»

Cándida Andaluz Corujo
Cándida Andaluz OURENSE/LA VOZ.

OURENSE

28 sep 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

El responsable comarcal de A Limia y senador del BNG, Xosé Manuel Pérez Bouza, asegura que el Partido Popular quiere convertir a Xinzo en el «vertedoiro» de la provincia de Ourense, al subrayar que además de establecer en la aldea de Morgade una planta de tratamiento de residuos procedentes de la construcción, «agora teñen a intención de situar na propia vila de Xinzo unha planta de tratamento de lamas fecais». Por su parte, el portavoz municipal de Xinzo, Amador Díaz, aseguró haber recibido quejas de numerosos vecinos que «non saben o que vai a haber». Es por eso que desde el BNG se pide transparencia. «Pedimos publicamente que nos digan onde vai a ser construída esa planta e cal será o tratamento», puntualizó Díaz.

Los nacionalistas significaron que la planta «trataría un terzo dos lodos que se producen nas fosas sépticas da provincia de Ourense», e hicieron un llamamiento al Partido Popular para que «cambie as súas políticas e no canto de converter a Xinzo nun vertedoiro realicen investimentos que traian riqueza, dinamismo económico e postos de traballo á vila».

Xosé Manuel Pérez Bouza subrayó que «ademais vaise a dar o paradoxo que mentres que hai máis de 500 veciños de Xinzo que non contan con rede de saneamento de augas residuais, que verten ás concas fluviais, van a ter unha planta que vai a tratalos lodos de boa parte da provincia de Ourense, da comarca de Baixa Limia, Celanova a propia comarca da Limia e Monterrei», para añadir: «a día de hoxe non sabemos que tipo de planta se vai a construír, que tipo de tecnoloxía se vai a empregar, por que dependendo desa tecnoloxía e do tipo de planta que se constrúa os prexuízos poden ser uns ou outros en forma de ruídos, de cheiros ou transporte de vehículos».

Los nacionalistas aseguran que según los datos con los que cuentan se invertirán en las tres plantas de este tipo de residuos en la provincia (los otros dos se construirán en Maside y O Barco de Valdeorras) unos 500.000 euros, «por lo que a tecnoloxía será moi escasa». Desde el BNG se presentará una pregunta formal al Concello de Xinzo para demandar información sobre la futura planta de lodos residuales.