Piden la paralización de la obra del salto de Santo Estevo II

La Voz

OURENSE

14 jul 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Los grupos que forman la Plataforma pola Defensa da Ribeira Sacra, entre los que está Adega, han solicitado la paralización de las obras de construcción de la central Santo Estevo II, que promueve Iberdrola. Alegan que hay que disponer de un nuevo estudio de impacto «que contemple as graves afeccións ambientais e turísticas do delirante proxecto de Iberdrola».

Esta plataforma también alerta a la sociedad sobre el estado actual del río Sil, «espazo protexido pola Rede Natura, que está sendo acribillado pola inmensa cobiza de Iberdrola». Las excavadoras y otra maquinaria pesada invaden el cauce «enchendo de entullos un Sil que baixa case seco. Mentres, ministerio, Xunta e concellos miran para outro lado», dicen los responsables de esta plataforma.

El inicio de las obras de Santo Estevo II se produjo en el otoño del 2008. Fue, según este colectivo, «anterior á concesión da pertinente autorización do Ministerio de Industria. A concesión da licencia de obras por parte do Concello de Nogueira de Ramuín ten que concederse cando todos os permisos estean tramitados e sen embargo obvia a carencia desde licenza do Ministerio de Industria».

Carencia de información

La plataforma en defensa de la Ribeira Sacra denuncia que hubo carencia de información pública adecuada acerca de esta obra, lo que limitó el acceso de los ciudadanos a los datos del proyecto. «Temos dereito a ser escoitados pola administración responsable e a solicitar que a Ribeira Sacra manteña intacta a súa paisaxe para que todos poidamos disfrutar dela pero sobre todo para que tamén poidamos vivir e traballar aquí», asegura este colectivo que lamenta que dicha obra esté aprobada «curiosamente por unha ministra orixinaria de Ourense». Es la única obra empezada, de un total de cinco.