Susana Seivane: «Non deberiamos confundir a evolución dun instrumento cun invento subvencionado»

Francisco Balado Fontenla
Fran Balado LA VOZ

TELEVISIÓN

PRADERO

La gaiteira admite que se equivocó en las formas, pero alega que fue víctima de una provocación

19 dic 2013 . Actualizado a las 09:45 h.

La última batalla de la guerra das gaitas fue televisada. El pasado viernes estalló la tormenta en el programa Luar, cuando Susana Seivane, miembro del jurado del concurso Vai de Gaitas, criticó la utilización de la gaita marcial, «o cancro da música galega», y calificó la actuación del concursante Denis Rodríguez con un cero.

Unos días después, ya en frío, Seivane atiende una llamada de La Voz de Galicia en la que trata de aclarar lo sucedido.

Susana Seivane, una de las gaiteiras gallegas más internacionales, asegura que le molestan las comparaciones con Risto Mejide: «Nunca o fun nin me gusta a comparación. Nin foi buscado, nin articulado, nin nada. En ningún momento quixen montar todo esto».

Susana Seivane no se arrepiente del fondo, aunque sí reconoce que se equivocó en las formas: «Sigo pensando o mesmo. Quizáis a miña forma sí foi un pouco brusca e agresiva. Despois do programa falei con Denis. Soubo moitas cousas que ignoraba. Entendeu perfectamente que non fun contra él. Acabou dándome as gracias e démonos dous bicos».

En realidad, las críticas de Seivane se dirigían hacia otro lado, tal y como reafirma en un comunicado: «Denis sabía as bases do concurso e aínda así optou por levar a gaita marcial, creo que dirixido. Eu entendino como unha provocación».

La gaita marcial fue un invento de Xosé Luís Foxo, director de la Real Banda de gaitas da Deputación de Ourense, quien buscando una mayor espectacularidad en las actuaciones ideó un instrumento combinando la gaita gallega y la escocesa. Susana Seivane reconoce que el taller de su familia abastecía a Foxo hasta que se introdujeron los cambios, momento en el que se rompieron las relaciones, y punto de partida de la guerra das gaitas.

Susana Seivane afirma haber recibido en los últimos días insultos y amenazas. «Hai xente que está opinando e non ten nin idea. Non pretendo ser a sacerdotisa da tradición da gaita. Cada un toca o que quere. ¡Eu mesma toco o piano e a batería! Mais non deberíamos confundir a evolución dun instrumento (algo natural) cun invento subvencionado con cartos públicos por Baltar e Fraga». Respecto a Xosé Luis Foxo, «non podo afirmar que comercialice gaitas, pero sí que se enriqueceu con todo este invento».