Acouga estima que Abanca podría devolver cerca de 9 millones de euros a afectados por cláusulas suelo

Patricia Calveiro Iglesias
P. Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

P. CALVEIRO

El fallo, que podrá ser apelado hasta el 14 de diciembre, fue celebrado por la Asociación Galega de Consumidores e Usuarios

20 nov 2018 . Actualizado a las 17:22 h.

La Asociación Galega de Consumidores e Usuarios (Acouga) ha celebrado la sentencia del Juzgado de lo Mercantil número 1 de A Coruña, que estima la demanda colectiva contra Abanca que reclamaba la devolución de las cantidades cobradas por la imposición de cláusulas suelo en las hipotecas. Aunque no se trata de un fallo en firme, sino que podrá ser apelado hasta el 17 de diciembre, «valoramos moi positivamente que despois de tres anos non dea a razón e animamos á xente a que defenda os seus intereses», señaló Manuel Pérez Arias, presidente de Acouga. El secretario xeral de la asociación y director de la asesoría jurídica que se encargó de la demanda colectiva, Xoán Antón Pérez-Lema, calculó que entre los 1.300 consumidores adheridos a la demanda la entidad financiera podría devolver cerca de 9 millones.

El cálculo estimativo parte de la base de que de esos 1.300 consumidores varios tienen dos operaciones, alguna incluso tres, por lo que fácilmente alcanzarían unas 1.500. Y, de media, se aproximan a los 90.000 euros de amortización, que podrían ser entre 5.000 entre 5.000 y 7.000 euros, que con la media de juros, y tirando por lo bajo, supondrían 6.000 euros. Con todo, el presidente de Acouga insistió en que «é moi complexo saber o montante. En Acouga o que nos preocupaba era obter a sentenza, non o cómputo, porque digamos que iso lle afecta a cada un persoalmente. Quen debería estar preocupado polo cómputo debería ser Abanca». En todo caso, indicó que si finalmente no hay apelación y Abanca tiene que proceder al pago a los consumidores adheridos a la demanda colectiva, los economistas del equipo de DDC Consultores se encargarán de «controlar o pagamento para cada un dos afectados», siendo que no todos ellos están viviendo en España.

Manuel Pérez Arias insistió en que con la demanda colectiva han evitado la saturación de los juzgados con 1.300 casos individuales de afectados por cláusulas suelo. Y el abogado Pérez-Lema recalcó que se trata «do fallo da historia xudicial de Galicia que afecta a máis persoas no dereito privado» y, a través de una fórmula «que aínda ten moi pouco percorrido», lo que significa para jueces y abogados «navegar por mares ignotos», aunque supone trascender a lo individual «e crear xurispruedencia real». En este caso, añadió, con una sentencia «extraordinariamente ben estudada e analizada» desde el marco legal europeo. Explicó que, tras la sentencia del Tribunal Europeo, en mayo del 2013, «faltaba a acción restitutoria». 

«Quen foi a un acordo extraxudicial perdeu os cartos» porque «van ter unha peor retribución», lamentó el presidente de Acouga, quien destacó la proactividad de Abanca a la hora de llegar a este tipo de soluciones.

Otras acciones

Acouga también informó esta mañana en Santiago de otras acciones que tienen en marcha. «Temos en preliminares outra demanda colectiva, nin sequera aberta a proceso de adhesión, por outros gastos, notaría, xestoría, rexistro da propiedade e tamén seguros de vida nos que o propio banco aparece como beneficiario total o parcial dese seguro», indicó la vocal de la asociación Beatriz Guiance. «E tamén temos outra causa aberta en Madrid polo tema do Banco Pastor», añadió el presidente. 

«En Acouga recomendouse que todas as persoas que tiveran obrigas subordinadas no Popular do 2011 ou foran a ampliación de capital en xuño do 2016 ou que non foran por canxe de CoCos por bonos subordinados procederan á demanda invidual cos seus avogados e estanse atendendo centos de casos. Pero no resto dos casos ofrecerémoslle a posibilidade de adherirse a Acouga para que represente a todos eses consumidores accionistas do Popular. Estamos nas dilixencias previas e nun momento moi importante porque se está a facer un grande informe pericial por parte dos inspectores do Banco de España para determinar se a adopción da decisión de ampliación de capital foi fraudulenta ou se a información da nota de valores de maio do 2017 respondía á realidade; nós pensamos que non. Probablemente será entre decembro e febreiro cando se formalizará a adhesión á demanda porque a partir de febreiro ou marzo creo que a investigación vai sufrir unha certa aceleración. Estamos preocupados tamén, e hai que dicilo, pola lentitude do Xulgado Central número 4 de Madrid pola lentitude deste procedemento. Levamos dende xullo coas primeiras querellas e resulta que en 17 meses aínda non temos un informe pericial cando no caso de Bankia estaba listo en seis ou sete meses e isto está pesando bastante sobre esta investigación. Agora daraselle unha prórroga dun ano máis, pero non creo que haxa outras a partir de novembro do 2019», avanzó Pérez-Lema.