«Santiago é unha cidade vibrante e moi intensa que atrapa e seduce»

Margarita Mosteiro Miguel
Marga Mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

MARTINA MISER

La cantante dice sentir «unha gran ilusión e vertixe» por ser la pregonera del Apóstol

07 jul 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Las Festas do Apóstolo contarán con una pregonera de la tierra, una mujer enamorada de Santiago y que, como ella misma confiesa, sintió «unha mestura de ilusión e vertixe» cuando le brindaron la oportunidad de ser la encargada del pregón de las fiestas de la ciudad, el próximo día 14. Uxía Senlle está vinculada a Santiago desde hace muchos años, cuando llegó para estudiar Filoloxía Románica en la Facultade de Filoloxía, que «entón estaba en Mazarelos», en pleno corazón del casco monumental.

En aquella etapa de estudiante universitaria, comenzó a fraguarse su relación con Compostela. «Cando podo, escapo. Síntome na casa. Santiago é unha cidade acolledora, que atrapa e namora», comenta Uxía, en un descanso del ensayo del concierto inaugural del Festival Martín Códax, que comenzó anoche en Cambados. Uxía vive a caballo entre Mos, A Illa de Arousa y Santiago, pero «aquí regreso con frecuencia porque teñen boas amizades. Gústame sentirme na casa».

La artista gallega quiere transmitir en su pregón las sensaciones que le sigue produciendo esta ciudad cada vez que pasea «polas súas rúas silenciosas», y la visión de la urbe «máxica, que seduce e atrapa» a quienes la conocen por primera vez y que sigue «enganchando aos que levan moito tempo nela». Uxía destaca especialmente de Compostela la «intensa vida cultural e especialmente a impresionante riqueza musical» de los locales del casco viejo. «Santiago non se entendería sen a súa intensidade cultural. Cada día hai unha ampla axenda cultural, que é característico da cidade», apunta la interprete gallega. Aunque durante unos años se produjo un cierto retroceso en la oferta musical y cultural compostelana, la pregonera del Apóstolo considera que últimamente se está produciendo un «rexurdir da cultura, como non podía ser doutra forma, porque a cultura é o alimento para o espírito». Uxía subraya que la cultura tiene el poder «de transformar o mundo. Hai que apoiar a cultura nosa, nosa música, a nosa lingua, porque é a nosa identidade, o noso patrimonio, e o que nos conecta co mundo».

Dentro de las Festas do Apóstolo, Uxía Senlle ofrecerá un concierto por vez primera con la Real Filharmonía de Galicia. En ese recital del día 20, en la Praza da Quintana, interpretará «pezas coñecidas, haberá sorpresas, e tamén un pequeno homenaxe a Narf», avanza.

El inicio de la carrera profesional de Uxía se fija oficialmente en 1985, cuando ganó el Festival de Bergantiños. Desde sus inicios hasta ahora, la cantante gallega cree que «no esencial non houbo cambios, pero cos anos descobres o fermoso desde oficio, e a sorte de poder facer o que che gusta. Viaxar e coñecer moitos lugares; e xentes, que xa son a miña familia», destaca.

Una de las facetas más reconocibles en Uxía es su compromiso con las «causas galegas». Precisamente, su regreso a Santiago, tras unos años de ausencia, vino a coincidir con el hundimiento del Prestige, en el año 2002. Fue entonces cuando se convirtió en la portavoz del colectivo ciudadano Nunca Mais. «O noso temos que coidalo, respectalo, porque son as nosas raíces, a nosa identidade, o noso patrimonio», proclama la intérprete.

La protagonista. Uxía Senlle, que nació en Mos y está vinculada a Santiago desde hace muchos años, será la pregonera de las Festas do Apóstolo.

Actividad. La cantante ofrecerá su pregón el próximo viernes, día 14, en la Praza do Obradoiro. El día 20 actuará con la Filharmonía de Galicia.