«Cando nos demos conta, tiñamos cen pezas de cantigas de taberna»

Emma araújo SANTIAGO / LA VOZ

AMES

XOAN A. SOLER

Su trabajo «Cantigas de Taberna» recopila temas y partituras para «botar man delas en calquera ocasión»

20 may 2017 . Actualizado a las 18:12 h.

Siguiendo un criterio neurológico, el cerebro de Alexandre Cadarso Suárez (Santiago, 1961) debería estudiarse como ejemplo de los buenos hábitos, ya que a su profesión como técnico de Deportes de la USC añade su verdadera afición, la música. Y teniendo en cuenta que mañana presenta su libro Cantigas de Taberna, el círculo está completo, porque para culminar su trabajo ha tenido que cantar y tocar mucho con Os Muiñeiros do Sarela, un heterogéneo grupo de amantes de la música tradicional que cada jueves se reúne en el conocido bar Calpe para «armar un pouquiño de festa». Esta cita es solo el aperitivo porque, resalta Cadarso, «os domingos xuntámonos un grupo mixto e heteroxéneo, moi aberto, polo que sempre se engade xente que aceptamos gustosamente, pero ten que cantar un pouquiño ben».

Esta afición llena tanto su agenda de ocio que Alexandre Cadarso reconoce que «hai que parar, porque se non estariamos todo o tempo cantando». Gracias a ese ajetreo ha germinado el libro Cantigas de Taberna. «Cada vez que nos gustaba unha peza, eu púñame a pasar a música e recompilaba a letra. E cando nos demos conta, tiñamos cen pezas de cantigas de taberna», explica. Y como todo el material daba de sobra para un libro, él aceptó un reto que ya conocía, porque Alexandre Cadarso publicó los libros A Requinta Adobada (2012) y Juan Bello Mallou. O Gaiteiro das Casas Novas.

En su nueva obra, detalla, «hai pezas moi coñecidas como Ai Pepiño adiós, E pousa, pousa, pousa, xunto a outras que temos no noso repertorio e pezas que quixemos incorporar».

Entre las cantigas y partituras prestadas están las de grupos como Treixadura, Os Carunchos, Os Melidaos y Cantigas y Agarimos, entre otros. A todos ellos les agradece el desinterés por permitirle la publicación de sus trabajos. «Colaboraron moito, pareceulles unha idea moi bonita», destaca.

A la hora de explicar el resurgir de estas cantigas Cadarso señala a grupos como Fuxan os Ventos y A Roda, «que encaixa máis no noso estilo». Pero no es solo eso ya que, argumenta, «en Galicia hai moitísimos músicos. Antes todo eran bandas e gaiteiros, pero agora todo está moi diversificado, con moitos instrumentos que fan música tradicional. Nós, por exemplo, temos un clarinetista que toca na Banda de Música de Santiago. Hai xente que ten moito nivel».

Con el trabajo ya terminado y en la víspera de su presentación oficial (hoy, a las 20 horas, en el pazo da Peregrina de Bertamiráns), el autor de Cantigas de Taberna espera que su obra sirva «polo menos para que estea recompilada e a xente que queira poida botar man delas en calquera ocasión».

Cadarso Suárez formó parte de agrupaciones folclóricas como Cantigas y Agarimos, Brincadeira y A Requinta da Maía. Su pasión por la música la traslada a sus alumnos de la asociación Follas Novas, que ha organizado el acto de presentación de su libro, en colaboración con el Concello de Ames.

Como profesor de Follas Novas, dedica la mañana del sábado a formar a sus alumnos. «Somos pouquiños, pero a xente da asociación está moi contenta». Él les agradece la colaboración que ha tenido, también por organizar la Foliada Aberta prevista tras la presentación en el pazo da Peregrina, «un marco incomparable, un luxo que todos os veciños de Ames temos a opción de aproveitar».

En Cantigas de Taberna Manuel Torres (Teo, 1947) aporta sus dibujos desde el prisma de un gaiteiro asiduo de las foliadas de Os Muiñeiros do Sarela junto con su profesor de gaita, que no es otro que Cadarso.

Perfil. Alexandre Cadarso Suárez es técnico de Deportes en la USC. Su libro Cantigas de Taberna recopila canciones y partituras de un centenar de obras.

Presentación. La asociación Follas Novas organiza el acto de presentación del libro hoy, a las 20 horas, en el pazo da Peregrina, en Bertamiráns.