«A actitude e a capacidade de resolver problemas son cualidades cruciais»

Margarita Mosteiro Miguel
Marga Mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Álvaro Ballesteros

Experta en programas de formación tiene ante sí el reto de sacar adelante el programa de empleo de Compostela Monumental

22 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Tras 17 años de experiencia en programas de formación y orientación laboral y de coaching, Teresa Hernández asumió en enero el reto de sacar adelante el primer programa de empleo de la Asociación Compostela Monumental. El plan, que cuenta con financiación europea, está dirigido a menores de 30 años sin formación, para proporcionales las habilidades necesarias para lograr un puesto de trabajo en los sectores del comercio y la hostelería. «Os 60 alumnos foron seleccionados en decembro, e chegaron ao proceso 120 que estaban nas listas do Servizo Galego de Emprego», explica.

Los 60 elegidos, destaca Hernández, tienen en común «que todos carecen de formación, aínda que algúns fixeron moitos cursos do Inem. A clave é que carecen dunha formación profesional oficial». Otro rasgo compartido es el de la experiencia, porque «a maioría deles non traballaron anteriormente ou o fixeron poucos meses e sen contratos formais, polo que non poden acreditarala. Incluso hai alumnos con experiencia en sectores que queren abandonar», como es el caso de los que trabajaron en hostelería y que no quieren volver «pola dureza do sector».

Teresa Hernández, por su experiencia, apunta que hay un elevado número de jóvenes, «máis dos que imaxinamos, que abandonaron os estudos e só teñen estudos básicos, non acabaron nin o ensino obrigatorio». Detrás de este panorama, Teresa está segura de que hay «un fracaso escolar, debido á total e absoluta falla de motivación no ensino, pero tamén consecuencia de falla de esforzo persoal». Muchos son jóvenes que accedieron al mercado laboral «e que agora vense obrigados a competir con persoas moi formadas incluso para postos nos que a cualificación non é necesariamente moi alta». Teresa reconoce que, «pese ás súas historias persoais, salvo pequenas excepcións, sorprendéronme para ben». En el programa participan jóvenes de entre 18 y 30 años: «A media é de 25 anos, e diría que homes e mulleres a partes iguales».

Un mensaje que lanza casi a diario a sus alumnos es que «hai habilidades que non se aprenden nos libros», y que en muchas ocasiones resultan «primordiais para gañar o posto». Habla de la «actitude» y de la «capacidade para resolver problemas». «É fundamental ter iniciativa, non agardar a que nos ofrezan a solución. Ás veces, saber saír dun lío pode ser máis importante que a formación académica». Los jóvenes sin estudios tienen una ventaja a la hora de enfrentarse a un puesto de trabajo de menor cualificación: «É que poden garantir que se quedarán porque non terán moitas opcións a un posto de maior nivel. Isto que pode resultar duro, é unha vantaxe, e convén que se formen o mellor posible para demostrar a súa valía». Teresa Hernández considera que los empresarios «saben que ao contratar a un diplomado para atender a recepción ou para ser dependenta poden correr o risco de perder ao traballador cando logre un traballo máis acorde co seu nivel formativo».

Los 60 jóvenes comenzaron su formación en enero y hasta noviembre recibirán cursos de atención al cliente, para reponer mercancía y, entre otros, de técnicas básicas de caja. Además, tendrán asesoramiento individualizado para que puedan adquirir habilidades de búsqueda de empleo. Y lo más importante es que todos realizarán prácticas en comercios y establecimientos de hostelería del casco histórico.

En este sentido, Teresa Hernández comenta que muchos comercios de la zona vieja de Santiago se apuntaron para recibir alumnos en prácticas y también demandaron trabajadores de cara a la temporada alta. El compromiso con la administración es conseguir la incorporación al mercado laboral de 21 de los 60 jóvenes. «Coido que o obxectivo vaise cumprir con creces, porque xa temos a 11 traballando, e aínda non van dous meses», resuelve.

La protagonista. Teresa Hernández es pedagoga y orientadora laboral. Cuenta con amplia experiencia en programas de motivación y coaching laboral y familiar.

Emprega-T. Programa financiado con fondos europeos que está dirigido a jóvenes menores de 30 años. Participan 60 alumnos.