«Algunhas persoas solicitan unha alta voluntaria para poder seguir de festa»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

raquel cacabelos

Durante el Apóstolo asistieron a 21 personas y a tres las trasladaron en ambulancia

29 jul 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Cruz Roja ha ofrecido asistencia a 29 personas por diversos problemas de salud durante las fiestas, hasta ayer. «O balance de momento é que está sendo un Apóstolo tranquilo. A nosa maior actividade foi nos Fogos, o día 24, cando tivemos 18 atencións e 3 traslados ao hospital, un deles de prognóstico reservado. Tivemos que realizar 18 limpezas oculares a persoas ás que se lles meteron restos dos fogos nos ollos, no posto de primeiros auxilios que tíñamos montado no Reitorado. O ano pasado foran só 12. Talvez nesta ocasión houbo máis porque había máis fogos, e pola influencia do vento», explica Juan Fernández Arestiño, coordinador de Socorros y Emergencias de la entidad en Santiago.

A mayores de la tarde-noche del 24 y primeras horas del 25, las restantes 8 atenciones fueron a asistentes a conciertos, por problemas de salud leves, que no precisaron traslado a un centro asistencial. En este caso a Juan le sorprendió como «algunhas persoas solicitan unha alta voluntaria para poder seguir de festa, e din que se continúan a notar malestar xa irán ao médico outro día. Houbo casos que o noso persoal non tería dado aínda de alta, que esperaría a que se recuperasen mellor». Entre esos casos cita los de «persoas que sufriron desmaios, algunha porque levaba moito tempo sen comer; ou peregrinos moi afectados de cansazo e fatiga».

Para dar respuesta a toda esta demanda, Cruz Roja ha movilizado durante estas fiestas a 64 personas voluntarias y 12 vehículos -seis ambulancias, y otros seis de apoyo para transporte de personal y material- para ofrecer asistencia. «Comezamos o día do pregón e finalizamos o 31, nos fogos pequenos. En total organizamos 12 dispositivos propios. E en todo momento temos coordinación e colaboración estreita co 061, segundo o Plan de Emerxencias previsto», indica Juan

Voluntariado de Santiago

Su presencia se ha notado, y ha sido resolutiva: «De momento non precisamos reforzo do 061; foron eles que nos chamaron a nós, para derivar unha persoa da que recibiron un aviso para unha ambulancia».

Cuando más personal aportaron fueron el 25 y la víspera. La mayoría de las 64 personas voluntarias de esas jornadas, las únicas en las que actuaron la totalidad, eran de Santiago. Aunque se adhirieron, además, algunas procedentes de otros municipios. Se distribuyeron entre cinco puestos de evacuación en la plaza, con ocho en cada; en 4 ambulancias que tenían en la rúa San Francisco; una más en Praterías y otra en la Alameda. Las ambulancias, además de Santiago, procedían de A Coruña, Noia, Betanzos y Ferrol. En los días de concierto, el dispositivo consta normalmente de 8 personas voluntarias, y dos coches, una ambulancia y un vehículo más de apoyo. «A xornada máis intensa foi o 24: comezamos ás 21.00 horas e finalizamos ás 4.30 da mañá. O noso traballo principia unha hora antes, para ter todo preparado; e ao finalizar demora outra hora, para deixar todo en orde», explica.

Para Juan es su primera experiencia como responsable en Santiago. Se incorporó hace unos meses, procedente de A Coruña, donde también trabajaba en Cruz Roja. De años anteriores tenía también experiencia de colaborar con Santiago, desde el puesto de Noia.

Ahora ultiman la programación de agosto. «Temos que pechar a participación en acontecementos na cidade, e tamén acudir a ofrecer apoio a outros lugares onde nos piden que colaboremos».

Juan Fernández Arestiño. Es de Noia y se ha incorporado a la Cruz Roja de Santiago en este último año, procedente de A Coruña.

Dispositivo del Apóstolo. Cruz Roja movilizó a 64 personas voluntarias, y 12 vehículos entre ambulancias y otros de apoyo.

Asistencia. Han atendido a 29 personas hasta el jueves.