«Descubrimos a realidade da violencia contra as mulleres con discapacidade»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

ROI fernández

Divulgan una guía que elaboraron desde el 2010 para dar visibilidad al problema

03 jul 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El doble de mujeres con discapacidad vivieron situaciones de violencia física severa por parte de sus parejas en comparación con las que no están en esa situación. Más del 10 % de las que tienen discapacidad sufrieron violencia sexual; violencia sexual y/o física, el 35,1 %; y un 20 % afrontan violencia económica por parte de las personas con las que conviven. Estos son algunos datos que facilita la guía Violencia contra as mulleres con discapacidade. Ver e recoñecer os sinais. La realizó Acadar, la Asociación de Mulleres con Discapacidade de Galicia, que está integrada en la Confederación Galega de Persoas con Discapacidade (Cogami). El documento se difunde en las páginas web de Cogami y de la Secretaría Xeral de Igualdade de la Xunta, que colaboró para su realización.

«Este é un proxecto que comezamos no ano 2010, con carácter continuista. Tivo diferentes actuacións, que culminaron con este traballo», explica Mónica Álvarez San Primitivo, presidenta de Acadar. Enfatiza su novedad, pues «non existe ningún documento, nin en Galicia nin en España, que recolla esta información ou similar», afirma.

Acadar se fundó en el 2009. Desde entonces ha atendido a más de 500 mujeres, que aprovecharon sus experiencias: «Queríamos que fosen as verdadeiras protagonistas as mulleres vítimas desas situacións. Penso que así describimos e descubrimos a realidade da violencia contra as mulleres con discapacidade, que se evidencia de maneira moi esclarecedora», agrega.

Enfatizan «sete tipos de violencia diferentes, presentes na nosa sociedade: física, sexual, estrutural, psicolóxica, económica, obstétrica e cultural. Un obxectivo é que profesionais que traballan con estas situacións saiban como as identificar ben, para que non pasen desapercibidas. Porque algunhas son moi evidentes, como os signos de violencia física ou sexual. Porén, outras están máis ocultas, como a económica, de moitas mulleres con discapacidade ás que se lles dificulta controlar o seu diñeiro e seren independentes; a obstétrica, porque se lles trata como se vivisen nunha permanente etapa infantil, sen recoñecer o seu dereito á igualdade na sexualidade ou na maternidade; psicolóxica, pola imaxe negativa que teñen, e que as fan vítimas de ameazas, baixa autoestima ou abuso psicolóxico; ou a estrutural, que consiste nas dificultades para participar e para se integraren socialmente», sostiene Mónica.

Situación alarmante

La guía tuvo antecedentes, como un audiovisual, exposiciones de fotografía y literatura sobre el tema, talleres creativos y otras actuaciones. Al final, incluye informaciones estadísticas «reais», insiste Mónica.

La situación del colectivo de Acadar es «moito máis alarmante» que la del resto de mujeres, por eso insistieron en darle visibilidad. La guía alerta contra la impotencia, la soledad, la inseguridad, la apatía, el miedo y otros sentimientos y emociones que sienten numerosas personas cuando viven en una situación de violencia que pueden parecerles increíbles a otras.

Con esta información, pretenden influir para que haya un cambio que repercuta en una mejor calidad de vida, «e tamén queremos empoderar as mulleres, para que sexan capaces de vivir a súa vida máis plenamente, sobre todo no ámbito rural, onde hai máis dificultades», dice Mónica.