La USC descarta reclamar fondos a la Xunta, como hizo la UDC

Europa Press SANTIAGO

SANTIAGO

XOÁN A. SOLER

El rector y el alcalde de Santiago mantienen un primer encuentro, en el que Noriega se compromete a «aplicar» acuerdos relativos al Campus Vida

01 jul 2015 . Actualizado a las 13:05 h.

El rector de la Universidade de Santiago (USC), Juan Viaño, ha descartado reclamar fondos a la Xunta, como ha hecho la Universidade da Coruña (UDC), que solicita 8,8 millones y por ello ha llevado al Gobierno gallego a los tribunales, porque, a juicio del representante de la institución de la capital gallega, «houbo axustes» durante la ejecución del plan de financiación y «en algúns casos á baixa, pero foron acordos tomados no seu día».

«Nós nos tiñamos pensado reclamar. É certo que durante a aplicación do plan houbo algúns cambios de criterio, algúns axustes, pero non consideramos que neste momento teñamos que reclamar o que nos falten algúns fondos por recuperar. Pensamos que non, que se foi executando na medida en que se foi axustando. É certo que houbo axustes durante a execución do plan i nalgúns casos á baixa, pero foron acordos tomados no seu día», ha expuesto Viaño este miércoles en Raxoi.

Tras reunirse con el nuevo alcalde, Martiño Noriega, y cuestionado sobre los problemas económicos que afronta la universidad coruñesa, el rector ha apuntado que la USC «o tema económico e financiero recondiciuse no seu plan de equilibrio», que «é certo que obriga a uns recortes moi importantes», pero que permite una situación «estable».

«Se a financiación -que aporta la Xunta- se mantén, temos unha senda de ir saíndo», ha aseverado Juan Viaño, aun reconociendo que el «sacrificio» que tiene que hacer la universidad compostelana es «enorme».

Al respecto, ha señalado que «si no novo plan de financiamento estes ingresos puideran aumentar», el panorama para la institución santiaguesa «melloraría considerablemente». Con todo, ha admitido que «certamente todas as referencias» que tiene sobre la elaboración del nuevo plan «é que manterá a mesma financiación». «Todo o que poida subir para arriba será benvido», ha reiterado.

Por su parte, Martiño Noriega, que ha pedido reunirse con el presidente gallego, Alberto Núñez Feijoo, y cree que su solicitud será «atendida en xullo» por lo que leyó en prensa, ha constatado que «dentro dos asuntos a tratar» estará el de la USC y sobre todo «a cuestión do financiamento».

Viaño, en cuanto a la reorganización de la gobernanza de la universidad, algo que ha visto «ligado parcialmente á situación financieira», ha opinado que «é necesario reorganizarse», ya que así lo aprobó el último claustro al no cumplir «o que especifican los estatutos en cuanto a tamaño mínimo», por el «número mínimo de profesores nalgúns departamentos». «Iso é necesario facelo aínda que efectivamente poida comportar algún aforro económico, que tampoco ven mal», ha apostillado.

Cesión de terrenos e inicio de obras de Medicina

Por otra parte, interrogado sobre el acuerdo preciso para la facultad de Medicina, la cesión de terrenos y el inicio de las obras, el rector de la USC ha asegurado que «é moi pronto» para pronunciarse sobre ello, pese a que «hai unha vontade de facelo.

El Sergas, la universidad y el ayuntamiento «tiveron contactos iniciais antes das eleccións», ha recordado, antes de afirmar que «a intención é continuarlo», algo sobre lo que el regidor ha coincidido. «Entendemos que é unha aposta importante, pola especialización e tamén por un eixe do que debe ser a universidade», ha dicho Noriega.

En este sentido, ha mostrado el «espíritu colaborativo» del consistorio al sentenciar que «é certo que hai que reactivar esa mesa a tres, na que o concello ten que estar». «Pola nosa parte imos ter sempre unha vontade facilitadora, na medida en que entendemos que él algo importante para a cidade», ha incidido.

Campus Vida

En relación a convenios suscritos por el ayuntamiento con la USC, en concreto en lo relativo al Campus Vida, el primer edil ha indicado que la intención es «comprometerse a aplicalo». «Porque ata agora está ben asinar documentos, pero mellor está intentar cumplimentar os mesmos».

Así, ha hablado de «un incumplimento por parte do concello das condicións», en materias como el mantenimiento de la red viaria y exenciones, «cuestións que están no papel desde hai tempo pero que non foron efectivizadas».

Primer contacto entre ambos

En este primer contacto entre el alcalde de Santiago y el rector de la universidad, Viaño ha dicho que le trasladó preocupaciones que «son comúns» sobre el campus de ciencias de la salud, «novas iniciativas» como el campus de la ciudadanía y «temas relacionados coa divulgación científica» y aspectos «de colaboración cos estudantes estranxeiros».

Por su parte, Noriega ha valorado un encuentro «cordial» y ha mostrado igualmente un espíritu de colaboración «estable e operativa» en relación a las demandas de la institución universitaria.