El castro de Subidá revela más secretos

ch. c. MARÍN / LA VOZ

MARÍN

cedida

Una excavación arqueológica en Marín destapa otra edificación y nuevos restos

08 jun 2017 . Actualizado a las 05:05 h.

Llevan cientos de años bajo tierra, pero una nueva actuación arqueológica que el Concello de Marín está desarrollando en el castro de A Subidá está permitiendo ya el hallazgo de nuevos restos. Emergen construcciones y también fragmentos de vajillas y collares. Según el Ayuntamiento de Marín, cuando esté rematada, «suporá a ampliación da superficie arqueolóxica exposta, mellorando o coñecemento desta aldea castrexa ao tempo que se solucionan problemas de conservación das estruturas arqueolóxicas existentes».

El Ayuntamiento se ha puesto como meta sacar el mejor provecho al «potencial incuestionable deste xacemento arqueolóxico, dados os seus valores culturais e o seu emprazamento xeográfico». Se trata de integrar el patrimonio que supone para Marín dentro de la oferta cultural y turística municipal. «Recibe moitos visitantes, é punto de interese en diversas rutas de sendeirismo, e tamén é demandada a súa visita polos centros de ensino conxuntamente cos petróglifos de Mogor», destacan desde el Concello.

Pero la excavación de esta semana puede revelar en realidad solo una parte de los secretos que aún guarda el castro de A Subidá. Fue en su día un poblado fortificado castrexo, de la Edad de Hierro, con una superficie total de unas tres hectáreas. Lo que ahora se puede visitar fue excavado y consolidado en el año 2011. «Permite ao visitante achegarse á forma de vida dos habitantes deste poboado hai máis de dous mil anos», pero aún quedan elementos bajo tierra, como se ha demostrado con esta última actuación.

De hecho, la excavación arrancó solo la semana pasada pero ya está «deixando á vista unha nova estrutura doméstica que se incorporará ao conxunto exposto. Tamén se están rexistrando achados de diversos materiais utilizados polos habitantes desta aldea na súa vida cotiá, tales como fragmentos cerámicos das vaixelas utilizadas na cociña e mesa, ou unha fermosa doa de colar realizada en pasta vítrea», explican desde el Concello. La divulgación de los resultados comenzará al remate de la excavación.