Un galardón homenajeará a los impulsores de la teoría del Colón gallego

Alfredo López Penide
López Penide POIO / LA VOZ

PONTEVEDRA

López Penide

La distinción de este año ha recaído en la figura de Alfonso Philippot Abeledo

06 oct 2015 . Actualizado a las 16:23 h.

El Concello de Poio anunció hoy la instauración del galardón Coloniano de Honra, un premio cuyo objetivo es, en palabras de la concejala Silvia Díaz (BNG) «visibilizar e poñer en valor aos investigadores que adicaron os seus estudos a contribuír á demostración da teoría que defende a orixe galega de Cristóbal Colón». De este modo, el destinatario será homenajeado en el marco de una Xuntanza Coloniana, una cita de carácter anual cuya primera edición se desarrollará el próximo 12 de octubre: «Xurde da idea de reunir anualmente aos seguidores da teoría do Colón galego para manter o contacto e para que se valoren novas iniciativas e compartir as achegas recentes ao desenvolvemento da teoría que postula a procedencia galega de Cristóbal Colón», señaló la titular de Cultura. 

La distinción de este año ha recaído en la figura de Alfonso Philippot Abeledo, «quen ten o mérito de ser o iniciador do rexurdir da teoría a partir dos anos 70, tras as bases sentadas pola conferencia de Celso García de la Riega na Real Sociedad Geográfica no ano 1898». Díaz destacó, asimismo, el hecho de que este historiador ha dedicado «a meirande parte da súa vida á investigación da orixe de Colón. O resultado dos seu estudo quedou plasmado en distintas edicións do libro La identidad de Cristóbal Colón, no que sostén que a identidade do navegante corresponde á de Pedro Álvarez de Soutomaior (Pedro Madruga)». 

De este modo, el 12 de octubre se le hará entrega de una reproducción del cruceiro de Portosanto, «ao que a Casa de Colón debe o sobrenome de Casa da Cruz» y que es obra de Francisco Castro, veciño de Poio y cantero artesanal formado na Escola de Canteiros de este municipio. Silvia Díaz rememoró que en su base puede leerse Juan Colón, 1490, «inscripción que foi misteriosamente cincelada por detractores da teoría do Colón galego».