El PSOE reivindica al Castelao «do que outros queren apropiarse»

Marta Gómez Regenjo
Marta Gómez RIBEIRA / LA VOZ

ESPAÑA

Besteiro aseguró que luchará por la «verdade xudicial» sobre Angrois

26 jul 2014 . Actualizado a las 07:00 h.

Tras suspenderse el año pasado por el accidente ferroviario de Angrois, los socialistas gallegos cumplieron ayer con su cita anual en Rianxo. En la localidad coruñesa, ante el busto dedicado a Castelao, el secretario general del PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, celebró el Día de Galicia reivindicando al autor de Sempre en Galiza, una figura «da que outros queren apropiarse».

Para Besteiro, la de ayer era una jornada de celebración y de reivindicación para combatir «a desmemoria» porque, añadió, «o que pasou no ano 36 non foi un capricho da historia, como dixo Feijoo, foi unha traxedia motivada pola decisión duns poucos». En este contexto, el líder de los socialistas gallegos instó a recuperar el legado intelectual de Castelao y reivindicó «as nosas señas de identidade, o noso país e a figura de Castelao, da que hoxe outros queren apropiarse. Nós reivindicamos a Castelao, pero non como símbolo, senón como feito do que se debe facer en Galicia».

Esta intervención tuvo como prólogo la ofrenda floral ante el busto del intelectual rianxeiro, que Besteiro realizó junto al líder del PSOE de Rianxo, Carlos Gey. Este también recordó a Castelao en su discurso y aseguró que «a presenza hoxe aquí dos socialistas do presente e do futuro garante unha Galicia mellor».

Minuto de silencio

Era inevitable que el recuerdo de la tragedia de Angrois estuviese también presente en el acto que el PSOE celebró en la villa rianxeira. Un minuto de silencio que secundaron las decenas de personas que acudieron al paseo de A Ribeira para la ofrenda floral precedió a las palabras que Gómez Besteiro dedicó a las víctimas del accidente del Alvia. A ellos les transmitió «o máis sincero afecto, cariño e lembranza. E a mensaxe de que o PSOE vai traballar para que esa verdade xudicial que se reclama floreza e de que contribuiremos a que algo así non volva suceder».

Antes de despedirse anunciando que en el congreso socialista de este fin de semana se hablará de los problemas de la ciudadanía, Besteiro sentenció: «Hoxe é un día de reivindicación da nosa identidade, pero, sobre todo, de reivindicar o noso futuro».