Una manifestación recorrió Ourense pidiendo ayudas directas por la helada

La Voz O BARCO / LA VOZ

OURENSE CIUDAD

Miguel Villarl

Salió a las once desde el pabellón de Os Remedios

23 may 2017 . Actualizado a las 13:21 h.

Los afectados por las heladas de las noches del 27 y 28 del pasado mes de abril siguen reclamando ayudas directas de la administración. Poco les vale que la conselleira de Medio Rural, Ángeles Vázquez, dijese que «o que é asegurable non é subvencionable» para rechazar la idea de compensar a los viticultores directamente por los kilos de uva perdida. Las quieren, y las quieren pronto para evitar la ruina, dicen.

«O ano pasado en Ribeira Sacra o dano do pedrisco na uva foi subvencionable, ¿e este ano o da xeada non? A única diferenza é que entón era ano electoral e agora non», resumía Carlos Basalo, secretario comarcal de Organización de UU.AA. en Ourense Central, que ayer daba una rueda de prensa para convocar a todos los afectados a la gran manifestación prevista para hoy a las 11.00 horas en Ourense. Saldrá del pabellón de Os Remedios para rematar ante la sede de la Xunta en la capital. La protesta está secundada por varias agrupaciones sindicales, y acudirán viticultores de las cuatro denominaciones de origen con presencia de Ourense (Ribeiro, Valdeorras, Ribeira Sacra y Monterrei), así como de otros sectores que también afrontan las pérdidas de las bajas temperaturas, como productores de castañas en Viana do Bolo y Vilariño de Conso, que la semana pasada protagonizaron una tractorada.

«Non é tempo de enredar. Pedimos medidas directas; e tamén que se condonen as cotas da Seguridade Social e os créditos brandos do Igape dos que fala a conselleira; pero isto hai xente á quen no lle fai falta, porque non paga a Seguridade Social porque ten outra actividade ou porque non van pedir créditos porque ao non ir ter colleita, non van ter con que pagar», decía Basalo. El sindicalista sentenció: «Hai un problema real e pedimos á Xunta que poña solucións enriba da mesa». Alertaba de que puede haber un abandono masivo del campo. «A uva leva anos pagándose pouco, o ano pasado houbo moitos tratamentos que facerlle á vide e este ano as xeadas... a xente está pensando en abandonar», aseguraba.