«A San Martiño é unha carreira moi especial para os nenos»

OURENSE CIUDAD

Santi M. Amil

Uno de cada tres alumnos del Divino Maestro, centro promotor del deporte escolar, se ha inscrito

18 nov 2016 . Actualizado a las 12:10 h.

David Manzano, profesor de Educación Física en el colegio Divino Maestro, cumple años con la carrera popular de San Martiño. Ourensano, como esta prueba atlética, David celebra sus 40 años al mismo tiempo que el certamen deportivo suma su cuarta década atrayendo, cada vez, a más aficionados.

David es uno de ellos. Recuerda su primera participación con 15 o 16 años, cuando estudiaba en el instituto Otero Pedrayo. A partir de ese momento fue un asiduo del asfalto ourensano, del que solo estuvo ausente por la coincidencia con algún partido de fútbol o baloncesto, las dos modalidades que practicó toda su vida.

En la actualidad, David va un paso más allá de la presencia individual y se convierte, con su colega de Educación Física en el Divino Maestro, en animador de la participación de los alumnos.

«Desde tres semanas antes -asegura- o meu compañeiro e máis eu imos polas clases promovendo a participación dos rapaces na carreira. Eles saben que o colexio participa todos os anos e que é algo que está moi arraigado, así que anímanse».

Este año se han inscrito 104 de los 320 alumnos. Algunos, incluso, de 4 y 5 años, comenta Manzano, aunque «o groso é desde os 6 anos». Si llueve, advierte, la participación real suele ser menor, especialmente entre los más pequeños.

Para los profesores, es una jornada de convivencia con los chicos más allá de las paredes del aula o de la cancha del gimnasio: «Sempre quedamos todos media hora antes do inicio da carreira nun sitio concreto, e o mesmo ao final. Imos varios profesores para acompañalos, especialmente no caso dos máis pequenos. Facemos traballo de apoio».

En los días previos a la prueba no hacen ningún trabajo especial con los escolares. «O noso labor non é facer unha preparación específica para a San Martiño -apunta David Manzano-; simplemente, animámolos a participar porque pensamos que é interesante que fagan deporte e esta é unha carreira moi especial para os nenos, é moi de Ourense».

Con la perspectiva de aumentar el número de corredores y potenciar la imagen exterior del certamen atlético, David Manzano advierte un problema y propone una solución: «Hai rapaces que se apuntan inicialmente, pero que despois non poden correr porque lles coincide con outras competicións de fútbol ou de baloncesto aos que están apuntados durante todo o curso. Penso que non debía haber outras competicións o día da San Martiño porque, canta máis xente se apunte, máis publicidade terá a proba e máis xente virá de fóra. A verdade é que xa vén moita xente e xa está moi potenciada, pero cun detalle coma este poderían participar máis nenos».

La apuesta por la San Martiño es una faceta más del trabajo de divulgación deportiva en el colegio Divino Maestro. «Temos un club de baloncesto e sempre promocionamos o deporte. Colaboramos na organización do circuíto Correndo x Ourense e hai varios anos fomos recoñecidos como centro promotor do deporte pola Xunta de Galicia».

Para mejorar su trabajo, demanda instalaciones deportivas municipales en el barrio de O Vinteún y precios asequibles en toda la red pública.