Una película sobre las minas de wolframio abrirá el festival de cine OUFF

La Voz OURENSE

OURENSE CIUDAD

Lobos sucios, de Simón Casal, centra la historia en dos hermanas que residen en la zona rural donde se obtenía el mineral en la etapa de la II Guerra Mundial

05 oct 2015 . Actualizado a las 11:00 h.

La película «Lobos sucios», del director coruñés Simón Casal, abrirá este año la vigésima edición del festival de cine de Ourense. La proyección supone el estreno efectiva de un filme en el que se aborda la explotación de las minas ourensanas de wolframio, una materia prima muy apreciada y valorada por la maquinaria bélica de la Alemania nazi en la II Guerra Mundial.

El estreno de esta película, después de que en la anterior edición fuera «A Esmorga», mantiene la línea de aportar por cine gallego, según resalta César Silva, responsable de programación del OUFF.

«Lobos sucios» está coproducida por Agalla Films, Dream Team Concept y Left Field, de Galicia, Cataluña y Bélxica, respectivamente, con la colaboración del Instituto da Cinematografía e as Artes Audiovisuais, así como de la Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic). Está protagonizada por Marián Álvarez (Manuela) y Manuela Vellés (Candela).

El director, Simón Casal, ha manifestado en alguna ocasión que «todo xordeu co documental 'Lobos Sucios' de Felipe Rodríguez ?que é tamén co guionista na película-, a partires do que foron preparando o guión durante dous anos. As localizacións foron moi complicadas para reproducir de xeito fidedigno a situación que vivían os mineiros».

La organización del festival anticipó ayer que la película «reflicte a historia de dúas irmás que residen nunha zona rural illada (en Casaio, Carballeda de Valdeorras). Unha traballa no lavadoiro da mina e a outra, que se adica ao estraperlo nas montañas. A trama empeza cando un espía belga ten a misión de facer unha sabotaxe no cargamento que van enviar os nazis ás fábricas de armamento en Alemaña. 'Manuela e Candela no son conscientes de toda a complexidade do que está pasando alí. Pouco a pouco descobren a dificultade da situación e implícanse no que está en xogo».