SOS Sanidade pública ve claroscuros en la adjudicación de las obras del CHUO

MAR GIL OURENSE

OURENSE

La plataforma duda sobre la financiación y denuncia el marco privatizador

17 ene 2014 . Actualizado a las 15:11 h.

La plataforma SOS Sanidade Pública resalta los «claroscuros» del marco en que la Xunta acaba de adjudicar las obras de ampliación del Complexo Hospitalario Universitario de Ourense. Ello, explica en un comunicado, ensombrece la alegría de ver cumplida una antigua reivindicación.

«Celebramos ?expone la Plataforma? que se finalice a obra do plan director, pero os negros neboeiros que veñen cubrindo o ceo do noso sistema público de saúde non nos permiten que esta celebración sexa completa. Non queremos bonitos e grandes edificios hospitalarios se os mesmos non son para manter unha sanidade pública e universal no seu financiamento e provisión, se os mesmos son para converter o dereito básico da atención á saúde nunha mercancía que beneficie a uns poucos a conta das maiorías sociais».

En su primera valoración tras la adjudicación de la obra, la plataforma lamenta que hayan sido «demasiados anos nos que o Sr. Feijoo tardou en solucionar este grave problema da carencia dun hospital digno para Ourense e quedan, polo menos, outros dous anos para ver rematado o proxecto». Cuando esta obra finalice, matiza la plataforma, «a primeira fase do plan director vai levar máis de oito anos construída».

Entre los claroscuros que le impiden a SOS Sanidade Pública celebrar la adjudicación de la obra citan varias cuestiones: el retraso en todo el proceso pone en riesgo la aportación de 45 millones de euros de fondos europeos; la vinculación de la financiación al concurso de gestión integral de servicios, una medida que consideran privatizadora; la existencia de otras decisiones privatizadoras, como la que afectará al servicio de esterilización, o la creación de una gerencia única «que marxinou e discriminou a atención primaria».