Sen educación

Marina Mayoral
Marina Mayoral PÁXINAS SOLTAS

OPINIÓN

25 abr 2016 . Actualizado a las 09:38 h.

Sigmund Freud dicía que o bebé era un «perverso ?polimorfo?». Converter a ese ser que busca a súa satisfacción de forma inmediata e sen trabas nun ser social é a función fundamental da educación, que ten que ser exercida tanto no campo da familia como no da escola.

Os pais das xeracións actuais teñen moi mermada a súa función educativa por causas laborais. Adoitan traballar tanto o pai como a nai cuns horarios que lles impiden ver aos seus fillos. Estes quedan ao coidado de avós que, por idade e talante, séntense máis inclinados a consentir que a contrariar aos seus netos impoñéndolles regras e obrigacións; ou están en mans de persoas alleas á familia que nin saben nin teñen interese en educar: Poñer aos nenos ante a televisión desde os dous anos é a gran panacea.

Así, o neno segue conservando os seus hábitos de bebé: é esixente, quéreo todo inmediatamente, rebélase contra calquera demora ou calquera negativa . E así chega á escola onde un docente ten que tentar educalo ademais de instruílo. Por desgraza non pode, porque se perdeu o sentido do respecto e da autoridade que son indispensables para un mestre. O docente non atopa apoio institucional nin o duns pais que perderon a súa función de educadores.

Solucións para esta nova situación que se nos presenta?: Conciliación laboral e dignificar a figura do docente. Todo o mundo sábeo, pero non interesa levalo á práctica. Mágoa! Eses nenos e nenas sen educación son o noso futuro.