O presidente Arias nas Cortes

Siro
Siro IMAXES DA TRANSICIÓN

OPINIÓN

22 nov 2014 . Actualizado a las 05:00 h.

Gran parte da declaración programática do Goberno, aprobada no Consello de Ministros do 15 de xaneiro, fora elaborada por Fraga. O día 28, o presidente Arias tería que expoñela nas Cortes. E fíxoo, pero á súa maneira. O ministro Areilza escribiu no seu diario:

«Para que se tragasen el programa reformista, Arias lo envolvió en una atroz retórica franquista, que sonaba a los años sesenta, del carrerismo, con amenazas, limitaciones innecesarias, elogios del dictador fallecido como si estuviese vivo, vigilándolo desde el palacio de El Pardo, y lo que era peor, envolviendo en caudales de confusión, imprecisión y ambigüedad sofística los puntos esenciales de la reforma política. Ahí estuvo el fallo principal del discurso, que por otra parte era excesivamente largo, con adiciones de programas ordinarios de cada ministerio -también al estilo del lenguaje de Franco- remitidos por los titulares de las carteras».

A oposición sentiuse decepcionada e os ministros reformistas tamén. Areilza e Osorio prepararon resumes do discurso, deixándoos no contido programático das reformas, para poder «vendelos» no exterior; e Fraga viuse na obriga de facer unhas declaracións explicando un programa que era seu.