Protesta ante Logística Alimentaria, que paga la leche a 0,17 el litro de leche

La Voz

OUTEIRO DE REI

CEDIDA

Ganaderos, convocados por el SLG y apoyados por Agaca tiraron leche delante de la planta, en señal de protesta

22 may 2015 . Actualizado a las 20:51 h.

Ganaderos, convocados por el SLG y apoyados por Agaca, derramaron ayer leche delante de la sede de Logística Alimentaria. Con este acto simbólico querían denunciar que la empresa, que se asienta en la antigua fábrica de Pascual, en Outeiro de Rei, amenaza con no pagar la leche del mes de abril si las cooperativas no firman ahora los contratos correspondientes a los meses anteriores, según pusieron de manifiesto ambas organizaciones. Según Agaca, dos cooperativas pusieron en su conocimiento que Logística Alimentaria les ofreció "unha liquidación do leite a 17 céntimos, en caso de non asinar un contrato que simule a existencia destes nos meses previos".

Según el SLG algunos ganaderos que quisieron cambiar de empresa para buscar mejores condiciones, "en vez de cobrar o leite que lle debían acabou pagando á industria en virtude de cláusulas leoninas e diversas andrómenas legais". La organización agraria asegura que esta empresa y la factoría desde la que opera "son o emblema e a pura expresión do modus operandi mafioso e extorsivo da industria leiteira deste pais que, con tal de maximizar os seus beneficios nun curto prazo, non dubida en levar á ruína miles de explotacións leiteiras".

La organización agraria insistió que empresas como Logística Alimentaria "están obrigando ao sector enteiro a entrar nunha espiral de baixada de prezos que se levará por diante non só miles de granxas, senón moitas empresas de servizos, de transportes ou cooperativas que dependen tamén do sector leiteiro para vivir".

Agaca demanda que actos como el de Logista Alimentaria, a la que acusan de pretender que los ganaderos firmen contratos falsos no queden impunes. Fuentes de esta organización aseguraron que las cooperativas están reuniendo pruebas para presentar denuncias ante la autoridad competente.

"Ademáis da irregularidade manifesta -señala Agaca- pretendendo asinar un contrato falso, este desafío non respecta, en absoluto, os hábitos e costumes no pago do leite mercado ás cooperativas pois, tradicionalmente, de non existir negociación previa enténdese que, como mínimo se pago o mesmo prezo que no mes anterior e nunha data próxima ao 20 do mes seguinte".

La responsable del SLG, Isabel Vilalba, por su parte, demandó soluciones urgentes para este problema. Censuró que se esté promoviendo desde la Xunta las torres de leche en polvo. "É un absurdo -señaló- cando o estado espaol é o segundo país comunitario en excedentes deste subproducto lácteo polo que se están a pagar prezos miserables ao redor dos 20 céntimos por quilo, e cando é unha medida que non ofrece ningunha solución inmediata".

Vilalba hizo un llamamiento al sector lácteo para hacer frente a este tipo de abusos.