Un colegio de Lugo, pionero en impartir Filosofía en Primaria

Xosé Ramón Penoucos Blanco
x. r. penoucos LUGO / LA VOZ

LUGO CIUDAD

Carlos Castro

«Queremos axudarlles aos nenos a pensar e construír», dicen las responsables del centro

10 sep 2016 . Actualizado a las 13:56 h.

«Axudarlles os nenos a pensar e construír é o noso principal obxectivo», dice Asunción Fernández (Siña) para resumir la fórmula educativa del colegio Fingoi, único en Galicia en impartir la asignatura de Filosofía como obligatoria en Primaria.

La idea de dar este paso se produjo el pasado curso tras la incorporación al centro de la profesora Zeltia Laya, una apasionada de lo que se puede denominar filosofía práctica. «Tratamos de ensinarlles aos pequenos a escoitar para que poidan falar do que dixeron outros. Tratamos de ensinarlles de maneira sinxela, facendo que falen dos seus sentimentos. Un exemplo é que veñan do recreo enfadados e lles diga que me falen do que senten nese momento».

Otra de las particularidades de este centro es que no utiliza libros de texto, por lo que el material didáctico es de lo más variado. «Animámolos a que digan o que pensan e comproben que non está mal que o fagan, procurando que se cuestionen as cousas e que deben ser pesados preguntando polo que lles interesa. O material de traballo que máis usamos son diarios filosóficos que elaboran os alumnos nos que escriben a súa opinión sobre algo e logo debatémolo», asegura Zeltia Laya.

Los resultados del pasado año fueron buenos y la valoración de los responsables del centro muy positiva. «Os nenos están moi satisfeitos e os pais tamén e así nolo comentaron. Sempre hai dúbidas cando se comeza con algo novo, pero en educación é necesario facer ensaios para avanzar e neste caso saíu ben, en gran parte grazas a ter unha mestra tan apaixonada e cualificada como Zeltia», expresó Siña Fernández.

«É moi importante que os rapaces aprendan que teñen que respectar o que din os demais. Considero que supón un gran paso para comprender e inculcar a tolerancia e outros valores moi importantes. Tamén se fomenta o pensamento crítico das persoas para que entendan as cousas que fan e os motivos polos que as levan a cabo», manifestó Zeltia Laya.

Las reflexiones pueden tener como consecuencia que lleguen ellos mismos al «pienso luego existo», de Descartes, antes de saber quién era este filósofo. A nivel más mundano, el pasado curso debatieron largo y tendido sobre el significado del carnaval o sobre cuando un chiste hace gracia o no. Lo que resulta evidente es que los niños de Primaria de Fingoi, privado, son capaces de disfrutar con algo tan presuntamente sesudo como la Filosofía.