Anuncian dos salas de cine de autor en los antiguos Yelmo

LUGO

Carlos Castro

Los promotores esperan abrir a finales de año y ofrecer películas que se estrenan en los festival y ofrecer debates sobre cine

22 nov 2018 . Actualizado a las 17:55 h.

La empresa Codex Cinema anuncia en una nota de prensa que están próximos a la apertura de dos salas de cine de autor en las instalaciones de los antiguos Yelmo. «Despois de cinco anos sen actividade, chega unha nova tentativa, mais o concepto vai ser radicalmente diferente. Os novos tempos esixen unha nova aposta. Insistir na vella idea das multisalas, que reinou nos anos 90 (e deu morte aos cinemas tradicionais), sería un fracaso asegurado. Así, o novo Codex Cinema nace como unha nova oportunidade: para as salas de cinema, para os espectadores e para os propios filmes», señalan en la nota.

Carlos Castro

El referente que buscan, explican, es el exitoso modelo de los Númax de Santiago, aunque hay que entender que estos cines se sitúa en una zona céntrica de la ciudad y la capital gallega cuenta con miles de universitarios. La apuesta de Codex Cinema en Lugo afirman «estará dedicada por completo á exhibición en versión orixinal dos filmes máis premiados nos festivais internacionais, as películas máis reputadas pola crítica e as producións independentes máis arriscadas do panorama español e internacional. Por fin, o público lucense terá as mesmas oportunidades de ver cinema de calidade que noutras capitais españolas».

Cómo funcionarán

Codex Cinema, que parte de una iniciativa del empresario y artista Eloi Caldeiro, anuncian que tendrán nuevos proyectores digitales, con dos salas, de 150 y 74 butacas respectivamente. «Cada sala exhibirá diferentes películas ao longo do día durante tres franxas horarias e os filmes irán rotando de un día para outro, para que todos os espectadores podan adaptar os seus horarios. A idea está máis preto a dos festivais internacionais que a exhibición tradicional, onde cada sala proxecta unicamente unha película. A sala máis pequena terá un obxectivo máis divulgativo e social, coa proxección de documentais e a posibilidade de realizar debates, entre outros eventos, enfocados a establecer unha relación de proximidade e de colaboración entre o cinema e os espectadores», señalan.

Carlos Castro

Cine actual en Lugo

En estos momentos, en la capital lucense, el cine de autor que se puede ver lo proyectan el Clube Valle Inclán, que gracias a la aportación del CGAI, emite ciclos en el Vicerreitorado de Lugo. También la Semana de Cine de Autor, que organiza Fonmiñá, es la otra referencia en la ciudad. Además, los cines Abella suelen dedicar alguna de sus salas a la proyección de películas de autor. Eso sí, desde que la empresa que los gestiona, Ciproga, tiene paralizada desde hace dos meses la cartelera de As Termas, con quien está negociando el nuevo contrato, en Abella apenas se estrenan películas de autor.