La demora actual es de entre año y medio y dos años, afirma Unións Agrarias

La Voz

LEMOS

28 nov 2014 . Actualizado a las 05:00 h.

El caso de Ferramulín está lejos de ser excepcional, según Jacobo Feijoo Lamas, secretario de desarrollo rural del sindicato Unións Agrias. «Na actualidade, as compensacións por ataques de lobos ao gando tardan entre un ano e medio e dous anos en ser entregadas», explica. El motivo de estas demoras, a juicio de la referida organización, es que los fondos destinados para estas ayudas son insuficientes para cubrir todos los casos que se registran en Galicia a lo largo del año.

Feijoo señala a este respecto que «as partidas foron baixando cada vez máis nos últimos anos e hoxe están en 100.000 euros, mentres que en toda Galicia morren cada ano cerca de 1.300 reses a causa destes ataques». Debido a esta escasez de fondos -añade-, los pagos se van atrasando y los afectados tardan cada vez más en cobrar. «Os fondos deste ano estanse usando para pagar axudas que seguen pendentes desde o 2012», agrega.

Los responsables de Unións Agrarias señalan además que los fondos para compensar a los ganaderos afectados por ataques de lobos ascendían a unos 250.000 euros años atrás, pero se fueron reduciendo de forma progresiva y por ello las demoras se han ido alargando. «Con estes recortes saen moi prexudicados os gandeiros, pero tamén a conservación da natureza, porque isto está afectando moito á actitude da xente en canto á convivencia co lobo», concluye Feijoo.