O Parlamento de Galicia acolleu a final dunha liga de debate gañada por Becerreá
27 abr 2016 . Actualizado a las 05:00 h.Os colexios e institutos galegos son niños de experiencias. Non ducias, non centos, senón miles se levan a cabo cada curso académico de Fisterra ao Courel e de Estaca de Bares á serra do Xurés. E resaltar unhas sobre outras sempre leva implícito o risco de cometer unha inxustiza. Con esa prevención por diante, aquí amosamos unha ínfima parte delas. Poucas, certo, pero dignas de louvanza.
Hai dez días se poñía punto final á sétima edición do Parlamento Xove, unha liga de debate na que participaron 47 equipos de 39 centros de toda Galicia, incluíndo as dúas categorías, ESO e bacharelato. En total, 168 estudantes e medio cento de profesores metidos en faena. O sistema é tan simple como atractivo: tanto na fase eliminatoria ?que este ano foi en Culleredo (A Coruña)- como na final en Santiago, nun hotel un día e no Parlamento galego á hora da verdade, se propón un tema. En cada enfrontamento se leva a cabo un sorteo, de tal maneira que o azar decide que equipo está a favor no tema proposto e cal en contra. Tralo debate, uns xuíces avalían e deciden o gañador. Este ano os triunfadores nas dúas categorías foron Becerreá e... Becerreá, coa puntualización de que o derrotado na final de bacharelato foi... o instituto de Becerreá. É dicir, pleno e consolación. Cecilia Vázquez, directora xeral de Xuventude ?o organismo que organiza o Parlamento Xove-, resumíao, sorrindo, con tres verbas: «¡Nunca tal vin!».
Unha con premio
Moitas experiencias merécense premio, pero non todas o acadan. Unha das que recibiu o galardón europeo Star Project é a que baixo o título de My Community and my Historia in Openstreetmap levou a cabo o IES A Sangriña, da Guarda (Pontevedra). O programa desenvolveuse entre setembro do 2013 e xuño do 2015. Baixo a coordinación de Alemaña participaron como socios a Archbishop Sentamu Academy de Hull (Gran Bretaña), o Liceo Sair Abay Konanbay de Estambul e o IES A Sangriña. Os vinte alumnos galegos que participaron, co profesor de Xeografía e Historia Carlos Alonso ao mando, aprenderon a interpretar e manexarse no entorno de OpenSteetMap (OMS).
Cómpre dicir que OMS é unha base de datos colaborativa que permite achegas libres e altruístas de calquera dos seus usuarios, permitindo cartografar calquera zona do planeta. Neste caso o obxectivo era empregar OMS para que os membros do proxecto cartografasen puntos históricos e arqueolóxicos especialmente importantes nas súas comunidades.
Isabel Rodríguez, profesora de A Sangriña, asegura que «os nosos alumnos que neses momentos cursaban 1.º de bacharelato levaron a cabo un traballo serio e exhaustivo, en continua comunicación cos dos outros centros europeos que participaban na iniciativa».
¡A relaxarse!
Montse Barros, a orientadora do colexio de Caión, concello coruñés de Laracha, tivo unha idea á quen ninguén lle pode negar a orixinalidade, polo menos no nome: A Respiración das Baleas. Ela mesma o explica: «É un proxecto no que os nenos se identifican coas baleas, e non hai que esquecer que Caión foi porto baleeiro hai tempo». E non parece irlle mal: este é o segundo ano con este programa de enriquecemento curricular centrado no Mindfulness. Ou sexa, meditación e relaxación, que practican ?«voluntariamente», aclara Montse Barros- na casa ou no colexio, cando eles mesmos cren que a necesitan.
ENTREVISTA
Cecilia Vázquez | Directora xeral de Xuventude
«No Parlamento Xove os alumnos aprenden democracia»
Cecilia Vázquez é a directora xeral de Xuventude, organismo de onde saíu a idea de organizar o Parlamento Xove.
-¿Que aprenden aí os alumnos?
-O debate de ideas a través da palabra, a confrontación de opinións e o diálogo. En definitiva, aprenden democracia.
-Dígame tres cousas que deberían copiar os deputados.
-A frescura e audacia das argumentacións, o exquisito respecto polas ideas alleas e a paixón en cada un dos debates.
-¿Nos centros non hai demasiadas clases e poucos debates?
-Sen dúbida, os debates axudan a asumir competencias esenciais para o futuro laboral dos mozos e mozas, como o traballo en grupo, a responsabilidade, a comunicación, o sentido da iniciativa e a autoconfianza.