El edil de Deportes de Cambre dimite tras la oferta al Celta

Juan Torreiro A CORUÑA

GRADA DE RÍO

Brais Cubeiro renuncia a pesar de que su compañero Dani Carballada asumió la autoría y el envío del texto que se mofaba del club vigués

11 abr 2017 . Actualizado a las 14:07 h.

Los medios coruñeses recibieron este lunes un comunicado con membrete del Concello de Cambre (A Coruña) y con la firma del edil de Deportes, Brais Cubeiro (BNG). El texto anunciaba que este municipio coruñés «ofrece públicamente ao Real Club Celta de Vigo o campo de fútbol da Balastreira, en Cecebre», al hilo de las declaraciones del presidente del Celta, Carlos Mouriño, que estaría dispuesto a llevarse al club de la ciudad olívica por sus discrepancias con el alcalde Abel Caballero, sobre Balaídos.

Son varios los concellos que han ofrecido instalaciones al Celta, pero la más llamativa, y quizás también la más desafortunada, salió de Cambre, por imprecisa y por el tono sarcástico que desprende. Argumentos del tipo que el terreno de juego está junto a la vía del tren, «o que facilitaría o transporte do público vigués», resaltando «a estupenda oferta gastronómica dos locais de restauración dos arredores do campo da Balastreira». El texto continuaba argumentando otras posibilidades, como que «a ausencia de gradas posibilitaría que non fose necesario encher de publicidad o terreo de xogo para disimular a falta de afeccionados celtistas», destacando la existencia «dun pequeno galpón de 2 metros cadrados onde habería espazo de sobra para acoller as vitrinas do Celtiña». El tema reventó en las redes sociales y la indignación general provocó la renuncia del concejal, Brais Cubeiro.

«Foi un erro»

Pero, ¿qué pasó realmente? Dani Carballada (BNG), responsable del área de Cultura, Deporte e Mobilidade, asumió la autoría del comunicado: «Fun eu, Daniel Carballada Rodríguez, quen redactou a nota». Reconoció que «está escrita con sorna e retranca, pero sin ánimo de ofender a nadie». El concejal nacionalista no se ocultó y admitió «que foi un erro enviar ese texto, xa que o Concello e o goberno local foron alleos ao escrito», dijo desconcertado.

«Quero aclarar públicamente que foi un erro enviar ese texto co formato da institución á que represento, xa que o Concello de Cambre e o goberno local foron alleos en todo momento ao escrito remitido aos medios». Carballada continuó con la justificación, asumiendo «a autoría do comunicado enviado ao mediodía de hoxe é obra do meu puño e letra, persoal e intransferíbel. «Fun eu, Daniel Carballada Rodríguez, quen redactou da primeira á última palabra de dita nota», admitió el concejal nacionalista de Cambre.

A primera hora de la tarde, el damnificado Brais Cubeiro envió un comunicado con su renuncia como concejal de Deportes «e como concelleiro do BNG na corporación de Cambre». Cubeiro se desmarcó de la autoría del texto a pesar de llevar su firma. «Eu non o redactei nin tampouco comparto o que se di nela», asegurando que «non estou na política para facer bromas nin faltar o respecto a ninguén», concluyó el ya exconcejal de Deportes de Cambre.

Brais Cubeiro, arriba a la derecha; Carballada, abajo
Brais Cubeiro, arriba a la derecha; Carballada, abajo EDUARDO PEREZ

El texto con la firma de Brais Cubeiro  empieza con un ofrecimiento «público» al Celta del campo de Balastreira, en Cecebre. Con ironía, explica que «o Concello de Cambre, e especialmente a parroquia de Cecebre, ofrece unhas condicións óptimas para acoller ao conxunto olívico; o campo limita nun dos seus fondos coa vía do tren e a 15 metros do terreo de xogo está situado o apeadero de Cecebre, o cal facilitaría sobremaneira o transporte ao público vigués».

Añade que «a maiores, nas inmediacións do campo está situada unha entrada e saída da autoestrada AP9 co que o camiño desde Vigo non ten pérdida». «A estupenda oferta gastronómica dos locais de restauración dos arredores da Balastreira serían outro atractivo máis para aa afición celeste», apunta el comunicado del concejal del BNG. En tono de mofa, Brais Cubeiro continúa: «Mais se todo esto non fose suficiente, a ausencia de gradas posibilitaría que non fose necesario encher de lonas publicitarias os límites do rectángulo de xogo para disimular a falta de afeccionados celtistas».

Y en la misma línea expone que «nas inmediacións do campo de a Balastreira existe un pequeno galpón de dous metros cadrados donde habría espazo de sobra para acoller as vitrinas do Celtiña», en alusión a uno de los vaciles habituales de la afición del Deportivo al referirse al conjunto vigués. Apunta igualmente que desde el Concello de Cambre son «conscientes de que o campo non acaba de cumprir todas as medidas necesarias, en canto a dimensións, por exemplo».

Ante ese escenario, ofrece una alternativa: «Na propia parroquia de Cecebre dispoñen dun campo de herba natural coas medidas oficiais, vestiarios equipados, zona de aparcamento e un senfín de comodidades pero se considera pouco adecuado para que xogue o Celta, xa que o seu nome é Campo de Fútbol de Lendoiro en atención ao lugar en que se ubica». Ese nombre que coincide con el del expresidente del Deportivo, «fatal coincidencia», según el texto firmado por el concejal de Cambre.

En el último párrafo, el comunicado de Brais Cubeiro recoge que desde «o Concello de Cambre faise un chamamento á rivalidade sá, pero rivalidade ao fin e ao cabo, entre as dous grandes aeccións futbolísticas galegas». Y agrega: «Aunque o Celta finalmente non se decida por trasladarse para xogar como local na Balastreira, sempre será moi ben acollido se teñen a ben vir a Cambre, desde donde se desexa, xa sen retranca, que solucionen os seus problemas da mellor forma posible, para que o Celta de Vigo siga a ser, por moitos años, o segundo clube de Galicia».

El alcalde

Por su parte, el alcalde Cambre, Óscar García Patiño, ha emitido otro comunicado en el que indica que «el escrito en cuestión no representa en absoluto el sentir del Ayuntamiento de Cambre ni el del alcalde». García Patiño, del partido Unión por Cambre (UxC), explica que «se ha puesto en contacto con el presidente del Real Club Celta de Vigo para trasladarle las disculpas ante lo sucedido».