Pugna en los conservatorios

Tamara Montero
tamara montero SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

Jose Manuel Casal

Los profesores de artes escénicas acusan a Educación de discriminarlos por sacar este año solo plazas para que los de secundaria puedan cambiar de cuerpo

11 mar 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

De «gravísima discriminación» tachan los profesores de música y artes escénicas la propuesta de la Consellería de Educación de convocar 23 plazas de profesor de conservatorio. Grave discriminación porque se trata, según denuncian, de una oposición «cerrada» a los profesores de enseñanza secundaria de música que están ejerciendo en los conservatorios. Y se trata, según la asociación que representa a los docentes de música y artes escénicas, de una forma de «vulnerar la sentencia del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia que confirma la ilegalidad del traspaso de cuerpos». Se refiere el colectivo a una orden que se vino aplicando desde el 2011 y que permitía a los docentes de secundaria ejercer en conservatorios.

¿Por qué? En este punto coinciden todos. La Consellería de Educación explica que en el 2008 y durante dos años consecutivos se convocaron plazas de docentes de música en secundaria al mismo tiempo que se reducía la carga horaria de música en bachillerato. ¿Consecuencia? Se dio una situación «absurda»: había demasiado docentes de música para las necesidades reales.

A partir de este momento, Xunta y trabajadores dan versiones distintas. La primera defiende que atendiendo a la eficiencia en los recursos, no podían tener a funcionarios sin tarea asignada mientras en los conservatorios se nombraban interinos, y que la convocatoria de esas 23 plazas para pasar del cuerpo de secundaria al de artes escénicas es completamente legal y normal.

Los profesores del cuerpo de artes escénicas lo ven de manera distinta. ¿Qué piden? Pues que la convocatoria sea por acceso libre y no por promoción interna, lo que permitiría a los interinos -algunos de ellos sin trabajo desde que la Xunta puso en marcha la orden que después anuló la Justicia- consolidar sus puestos y también permitiría a los nuevos licenciados acceder a las listas de sustitución. Según UGT, hace seis años que no se convocan oposiciones.

Los docentes de secundaria, por su parte, afirman que la problemática de su colectivo es muy anterior a la situación que se ha dado con las plazas de conservatorio. Y que en los institutos hay trabajo, pero que se están apurando tanto los cupos que hay profesores con doscientos alumnos que también dan una asignatura afín.

«Isto non soluciona os nosos problemas como colectivo»

Almudena Vidal exerce como portavoz da Asociación de Profesores de Música de Secundaria de Galicia (Asomusica) que leva anos alertando da situación na que se atopan, moito antes da polémica das prazas de conservatorio 

-O problema foi a oferta de prazas demasiado ampla.

-Efectivamente. Pero tamén é certo que cos anos da crise empeorou moitísimo a situación, que nós asociamos cos recortes. Traballo hai. O profesorado de música, sobre todo nas zonas urbanas, ten moitísimo alumnado. É unha materia práctica, e o mellor sería ter un volume de alumnado manexable.

-¿Estas 23 prazas son a solución?

-Esa idea de derivar a algúns profesores que tiñan a titulación adecuada ás prazas provisionais de conservatorio xa veu cando xa levabamos moitos anos reivindicando o que estaba pasando en música e facendo propostas para optimizar, porque hai profesorado, hai aulas e hai traballo, outra cousa é que haxa que apertar tanto os cupos. Para nós a oposición é un detalle máis nun mapa no con moitas outras cousas. Non é algo que buscaramos, é algo que fai a consellería que xa ten feito noutros corpos, e que a algunha persoa lle pode vir ben, pero non soluciona os problemas como colectivo.

-Tampouco computan horas de actividades como as de coro.

-Xa llo trasladamos á consellería máis dunha vez. Onde haxa unha actividade significativa de coro ou de grupo instrumental podería recoñecerse. Isto ou os desdobres dos cursos grandes ou non permitir que alguén sen titulación imparta música como afín. 

«Hai que loitar por máis horas de música en secundaria»

Beatriz López é a presidenta da Asociación de Profesores de Música e Artes Escénicas de Galicia (Apmaegal) e profesora interina de Linguaxe Musical do Conservatorio de Ourense, que ten anunciado para a próxima semana paros para protestar pola convocatoria de oposicións. 

-Denunciaron a orde que permitía a profesores de secundaria ir aos conservatorios. -A orde era provisional. Nun primeiro momento afectou aos interinos e substitutos. Pasou un ano, e outro, e seguía saíndo a orde, e non só para ese persoal que quedaba sen praza, senón para calquera funcionario de carreira de música podía acceder ao noso corpo. E empezamos a loitar.

-Os tribunais déronlle a razón.

-É que non é un cambio de especialidade, son dous corpos diferentes. Non ten sentido. Isto é como unha coladera. Non é xa un problema de interinos, porque o colectivo está moi enfadado, porque pasou unhas oposicións. Nós contabamos cunha diminución, non con este golpe na mesa.

-¿Queren impugnar logo a convocatoria destas 23 prazas?

-O que queremos é que se cancele esta convocatoria e que en caso de que a haxa sexan oposicións para todos, que sexan libres. E que analicen ben as prazas, porque están trasladando o problema aos conservatorios. Hai especialidades que están poñendo a tope e outras que teñen necesidades e non hai oposicións dende hai moitos anos. Pero tamén temos que loitar por máis horas de música no ensino secundario, porque tamén é unha saída para o noso alumnado.

Beatriz López é profesora interina de Linguaxe Musical en Ourense