«Estamos matando avespa do país pensando que é a velutina»

tania taboada LUGO / LA VOZ

GALICIA

Alberto López / César Galdo

Los apicultores alertan de que la confusión lleva a eliminar a un tipo de avispa autóctona enemiga de la asiática

22 oct 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

La Asociación Galega de Apicultura, a través de su secretario técnico, Jesús Asorey, alerta a la ciudadanía para que se informe correctamente de las distintas clases de avispas que existen en nuestra comunidad antes de destruir un nido.

Esta petición viene después de comprobar que apicultores, particulares con colmenares y demás ciudadanos no diferencian los distintos tipos de avispas. «Estamos matando avespa do país pensando que é velutina. Hai un descoñecemento total por parte dos cidadáns sobre os diferentes tipos de avespas. A xente ve unha avespa grande e pensa que é velutina. Confúndea coa crabro, unha avespa autóctona», explicó Asorey, quien dijo que a consecuencia de estas confusiones la avispa autóctona está sufriendo la destrucción de nidos al ser confundida con la asiática.

Jesús Asorey aclara que en Galicia existen dos tipos de avispa: la común y la crabro. De esta segunda indica que tiene un tamaño superior a la normal y que también puede atacar a la abeja común. Se trata de una especie que siempre existió en la provincia de Ourense y menos frecuente en el resto de las provincias gallegas. «A avespa crabro é unha avespa europea. Percibimos a súa proliferación en toda Galicia e achacamos isto ao cambio climático. As nosas avespas saben defenderse da crabro aínda que ás veces tamén as mata. Soe matar algunha abella para darlles de comer as larvas ou sacrificar algunha no voo, pero non ataca as colmeas», explicó Asorey.

Las principales diferencias entre la avispa asiática y la crabro se encuentra en el tamaño y en el color. «A crabro é máis grande cá asiática. En canto á coloración, no momento do voo, a crabro vese moi amarelenta e con raias negras; sen embargo, a asiática vese negra con zonas alaranxadas na cabeza e no tórax. En parado, a velutina ten as patas amarelas e a autóctona tenas marróns», explica.

Asorey indica que no se pueden matar avispas autóctonas, más cuando puede ser una aliada contra la velutina: «Sabe defenderse da asiática». Insta a las Administraciones a hacer campañas para diferenciar ambos tipos.