Feijoo ensalza el «nada dogmático e cosmopolita» patriotismo gallego

M. Cheda SANTIAGO

GALICIA

En el acto de entrega de las Medallas de Ouro de Galicia a Los Suaves, Gallego Jorreto, Basilio Losada y Leiro, el presidente de la Xunta receta aplicar el «estilo de convivencia galego» para solucionar desafíos internacionales

24 jul 2016 . Actualizado a las 18:08 h.

El «patriotismo galego humano, próximo, nada dogmático e cosmopolita, ben diferente ao que considera unha ameaza todo o que sexa distinto». Esa idea ha ensalzado hoy el presidente de la Xunta en la entrega anual de las Medallas de Ouro de Galicia, la más alta distinción que puede conceder el Gobierno autonómico. Creadas en 1984, la lista de agraciados con dichas condecoraciones asciende ya a 70, al sumarse a ella este mediodía el grupo musical ourensano Los Suaves, el arquitecto Manuel Gallego Jorreto (O Carballiño, 1936), el escultor Francisco Leiro (Cambados, 1957) y el académico Basilio Losada (Láncara, 1930).

Álvaro Ballesteros

Celebrado en el complejo del Gaiás (Santiago), Alberto Núñez Feijoo ha convertido el acto de imposición en una reivindicación del «estilo de convivencia» gallego, cuya aplicación ha recetado para superar «as encrucilladas que ten diante de si o proxecto europeo, as crises humanitarias ou os desafíos da intolerancia terrorista». «Entre cada unha das antíteses da realidade galega -ha proclamado- non hai abismos, senón pontes. Ningunha das partes da nosa terra quere romper coa outra, senón complementarse».

«No mundo de hoxe, camiñar en solitario é retroceder, ser vulnerables, estar a mercé das dificultades», ha argumentado el jefe del Ejecutivo, quien ha instado a ver en los homenajeados espejos del «país de síntese, tradicional e moderno», que es Galicia. Ha invitado al auditorio igualmente a buscar «inspiración» en el apóstol Santiago, «un refuxiado que fundou o espíritu europeo».

Antes que el mandatario popular han intervenido los premiados. Debido al percance sufrido por su líder, Yosi, en la madrugada del sábado durante un concierto en Santander, en representación de Los Suaves ha hablado su hermano, Charli Domínguez. «Prometemos que levaremos esta medalla con sinxeleza, sinceridade, honradez, orgullo e, sobre todo, con lealdade», ha manifestado, para luego brindar el reconocimiento «a toda esa xente que berraron nos nosos concertos para que foran mellores do que son». Asimismo, ha leído un escrito redactado por Yosi en el que este se reivindica como continuador de los juglares. «Quérote, Galicia», acaba el documento.

Angrois en el recuerdo

«Entendo que o feito de que a medalla se lle dea a un arquitecto é tamén un recoñecemento á arquitectura, recoñcemento que valoro. [...] Pode supoñer tamén un estímulo aos mozos e ás mozas que están hoxe nunha situación profesional difícil», ha manifestado un Gallego Jorreto que se ha confesado «un pouco abrumado» y «algo desconcertado». También Leiro, que ha tenido, como Feijoo y Charli, un recuerdo para las víctimas de Angrois, ha querido hacer extensivo el premio a su profesión, al asegurar: «Quero compartir este honor con todos os artistas e creadores galegos da miña xeración. Dende finais dos 70 intentamos poñer a cultura galega ao mesmo nivel que outras correntes internacionais».

Losada, visiblemente emocionado, ha arrancado su discurso bromeando. «Este -ha reconocido- é o honor máis alto que recibín na miña vida. Prometo aquí que será o derradeiro, porque son xa moi vello». Además, ha realizado una defensa cerrada del idioma gallego, la «máxima creación estética do noso país», y ha dedicado varios minutos a glosar la figura de Ramón Piñeiro, «meu mestre», «un home que foi para min unha universidade enteira».

AGE y BNG no, Martiño Noriega sí

A diferencia del 2015, tras las críticas recibidas entonces, al acto sí ha asistido esta vez el alcalde de Compostela, Martiño Noriega. Amén del Consello de la Xunta en pleno, entre otros, también lo han hecho Emilio Pérez Touriño, jefe del Ejecutivo autonómico en el período 2005-2009; el presidente del Consejo de Estado, José Manuel Romay Beccaría; el del Parlamento gallego, Miguel Santalices; el del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, Miguel Ángel Cadenas; el del Consello da Cultura, Ramón Villares; el de la Real Academia Galega, Xesús Alonso Montero; el delegado del Gobierno en la comunidad, Santiago Villanueva; el arzobispo de la diócesis, Julián Barrio; el secretario xeral del PPdeG, Miguel Tellado; el candidato socialista a la presidencia de la Xunta, Xoaquín Fernández Leiceaga; y los portavoces parlamentarios de los grupos popular y progresista, respectivamente, Pedro Puy y Patricia Vilán. Como habitualmente, ni AGE ni el BNG han enviado representación.