Viaxar entre A Coruña e Vigo xa é máis caro que voar a Londres

A alza dos combustibles e as peaxes provocan que o traxecto de ida e volta pola AP-9 salga xa por algo máis de 70 euros, dez euros máis que hai un ano. GRÁFICO INTERACTIVO

Valoración Con: 1 estrela 2 estrelas 3 estrelas 4 estrelas 5 estrelas   votos ĄGrazas! Envíando datos... Espere, por favor.

Atravesar Galicia de norte a sur comeza a ser máis caro que voar ao estranxeiro. O custo das peaxes da AP-9 e a alza dos combustibles converteron o traxecto entre A Coruña e Vigo nun luxo que custa, ida e volta, algo máis de 70 euros, unha cantidade que supera o prezo medio de viaxar cunha aeroliña de baixo custo de Santiago a Londres. O mapa imaxinario de Galicia en euros parécese moi pouco á Galicia real en quilómetros, cun eixo atlántico moito máis estirado no que Ferrol e A Guarda están aínda máis lonxe que na realidade.

Entre os gastos das peaxes e do combustible, o condutor dun turismo gasta case dez euros máis de media agora que hai un ano nas viaxes de ida e volta. Consecuencia directa da subida do prezo dos carburantes, que nun ano aumentaron un 17 % de media. A esta cantidade hai que engadirlle algo máis dun euro de subida na tarifa no tramo entre A Coruña e Vigo. Cruzar o eixo Atlántico supón un custo de peaxes de 13,70 euros ida e outros goles para a volta. Se viaxamos cun utilitario de gasolina co prezo de 1,49 o litro, viaxar entre A Coruña e Vigo suporá un desembolso de pouco máis de de 35 euros. Este prezo supera á tarifa media que custa viaxar en avión entre Santiago e Londres, nun voo de ida e volta, nunha compañía de baixo custo.

As opcións de abaratar a viaxe non son outras que cambiar de transporte, o que reduciría o prezo pero incrementaría o tempo. A viaxe entre A Coruña e Vigo en tren custa 14,90 euros, o que supón algo menos de 3 euros de aforro en cada viaxe que facéndoo en coche, pero un incremento de máis de media hora no tempo. Se o comparamos cos máis 70 euros que custa o traxecto de ida e volta en coche, o usuario podería adquirir un bono de seis viaxes en tren. Outra das alternativas dispoñibles e con dúas horas e media de percorrido, é o autobús, que custaría 15 euros e 2 euros de aforro.

No 2008, os condutores pagaban 12 euros por circular entre A Coruña e Vigo. Esta viaxe divídese en tres tramos de peaxe, o primeiro entre A Coruña e Santiago cun custo de 5,50 euros, o segundo entre Santiago e Pontevedra cun custo de 5,05 euros. E o último en pagar corresponde ao tramo entre Pontevedra e a cidade olívica, un percorrido de 29 quilómetros, no que o usuario paga 3,15 euros.

A viaxe entre Santiago e Ourense tamén se encareceu extraordinariamente. Tras a subida aplicada o pasado 1 de xaneiro, o percorrido de 50 quilómetros entre Santiago e Lalín, supón un desembolso de 5,50 euros. E é que á alza xeral do 3,2 % das vías de peaxe, a autoestrada central suma outro 0,5 % propio: foi un decreto aprobado para compensar os gastos do custo adicional na execución da vía. Se sumamos os combustibles necesarios para viaxar entre a capital de Galicia e a cidade dás Burgas supón un desembolso de case 40 euros entre ida e volta para un percorrido de pouco máis de 100 quilómetros.

Ausencia de bonificacións

En España, practicamente todas as autoestradas ofrecen descontos aos seus usuarios máis frecuentes, e desde o inicio da crise, moitos concesionarias inclúen bonificacións para as persoas que se atopan en situacións sociais menos vantaxosas. En Galicia, as bonificacións son practicamente nulas. O Goberno destina 150 millóns de euros ao ano en bonificacións, dos cales, Galicia só recibe cinco, para a cofinanciación ao 50 % coa Xunta da liberación selectiva nos tramos de Rande e A Barcala.

Os descontos limítanse a rebaixar un 25 % o prezo das viaxes de ida e volta no mesmo día e só entre o luns e o venres. Para ser un dos privilexiados que pode gozar deste vantaxoso desconto, hai que dotar o vehículo dun dispositivo de telepeaxe.

Comentarios
 
Opinar
*Todos os campos son obrigatorios ( Normas de uso )
Datos persoais
Opinión