Díaz Pardo acepta llevar sus fondos a la biblioteca del Gaiás

Cultura gestiona la cesión de 1.200 cajas con patrimonio del galleguista


santiago / la voz

Valiosos e ingentes, la Consellería de Cultura mantiene negociaciones muy avanzadas con Isaac Díaz Pardo para cerrar el traslado de los fondos bibliográficos y documentales de este último a la Biblioteca de Galicia, uno de los dos edificios acabados del complejo que la Administración autonómica construye desde febrero del 2001 sobre el monte Gaiás, a las afueras de Santiago. «A día de hoxe téñense desenvolvido conversas, pero aínda non firmamos acordo oficial algún», reconoce, a través de su portavocía, la fundación gestora de las instalaciones. «Temos por definir -admite menos cauteloso el creador e intelectual- se os van querer todos ou non, pero si, ímolos levar alá. Irán cedidos en depósito gratuíto, porque era a única forma de conservalos».

«Estariamos encantados de contar cos fondos dunha persoa tan implicada na nosa cultura e que, ademais, representa a continuidade documental de institucións fundamentais», agrega esa fuente de la Xunta. No en vano, el patrimonio al que alude se considera pieza sustancial de la memoria histórica de la comunidad. Actualmente apilado en el Seminario de Sargadelos, en Cervo (Lugo), buena parte del mismo llegó allí a principios de enero del 2010 a bordo de cuatro camiones procedentes de la compostelana sede del Instituto Galego de Información (IGI), la cual Díaz Pardo se vio entonces en la obligación de desalojar. «Aquí está todo feito unha leonera. Libros, coleccións... Hai máis de 1.200 caixas con toneladas de cousas», explica su custodio, para luego destacar: «Non é só o que trouxen do IGI, senón tamén a biblioteca do Castro, outra que é a máis importante da cerámica e a súa industria que existe no país, algo do Seminario de Estudos Galegos, arquivos que viñeran da emigración... E algo que gardo con especial cariño, os debuxos que meu pai fixera na cadea».

Contra reloj, el galleguista y el departamento que dirige Roberto Varela ya trabajan al alimón en una catalogación preliminar de los lotes. ¿Y cuándo empezarán a enviarlos al Gaiás si, como parece, los promotores de la operación finalmente la formalizan por escrito? «Vai depender -arguye- da velocidade coa que clasifiquemos os bens, aínda que non teriamos por que agardar a ter todos en orde para mandalos. Cabe ir facéndoo gradualmente tamén».

El Gobierno de Núñez Feijoo confiesa «estar aberto a donacións e depósitos que resulten de interese para Galicia, ofrecendo as mellores instalacións, expertos e capacidade técnica para conservalos e tratalos». De hecho, en paralelo a este pacto intenta ultimar la incorporación a la Ciudad de la Cultura de al menos otro relevante legado cuya mudanza, sin embargo, no se presume tan exenta de polémica: el de Camilo José Cela, hoy en Iria Flavia (Padrón). El cambio, por el cual se interesaron los Príncipes de Asturias, acumula una demora de dos meses.

Votación
16 votos