La retirada de patatas origina un enfrentamiento entre la Consellería de Medio Rural y el Concello de Ortigueira

a. f. c. ORTIGUEIRA / LA VOZ

ORTIGUEIRA

i. f.

La consellería lamenta «a falta de colaboración» municipal y el alcalde defiende «os intereses veciñais, por riba de todo»

11 may 2017 . Actualizado a las 19:24 h.

El malestar del Concello de Ortigueira con la gestión, por parte de la Consellería de Medio Rural, de la crisis generada por la plaga de la Tecia solanivora, se ha agudizado en las últimas horas. La Consellería de Medio Rural emitió un comunicado lamentando «a falta de colaboración» por parte del Ayuntamiento ortegano en los trabajos de recogida de la patata y recordando que «para erradicar esta praga, que afecta tamén aos veciños deste municipio, é preciso a implicación de todas as administracións».

En la nota, el departamento que dirige Ángeles Vázquez iba más allá y reprochaba al regidor, el socialista Juan Penabad Muras, que «impedira aos técnicos estacionar o camión estanco [en el que se trasladan los tubérculos] no punto limpo municipal, tal e como se indicara nun primeiro momento, a petición do propio alcalde». «Así -añadía-, houbo que desprazar o vehículo ata Mañón, o que provocou unha demora no proceso de recollida dos tubérculos». Esto habría ocurrido el lunes y ayer, para evitar «outra incidencia», Medio Rural solicitó a la Consellería de Infraestruturas el uso de una parcela de su propiedad, en el polígono ortegano, «para non entorpecer o calendario programado».

El alcalde desmiente que hubiera impedido aparcar el camión: «Que quede claro que comigo non falaron. O que di a nota é falso e espero outra onde se desculpen con Ortigueira». Así se lo trasladó ayer al delegado territorial de la Xunta en A Coruña, Ovidio Rodeiro. Al margen del supuesto incidente, Muras insiste en criticar a Medio Rural «porque nun municipio de 200 quilómetros cadrados e unha dispersión grande, tres días de antelación non son dabondo para preparar á poboación para a recollida». Indica que, entre el jueves, cuando recibieron el aviso en el Concello, y el sábado, «rexistráronse máis de cen chamadas e visitas de veciños con dúbidas, non sabían se tiñan que entregar só as patacas de semente ou tamén as plantadas; se as tiñan que transportar a algún sitio ou deixalas á porta da casa; e expresaron medo ás multas e a impotencia de non poder facelo nesa fin de semana por non ter axuda, ao ser moi maiores».

Muras denuncia «a insuficiente información» y esgrime que la orden de la Xunta «non especifica» quién tiene que arrancar las patatas. «Vou defender os intereses dos meus veciños por riba de todo e todos. Non me engurro», zanja el mandatario local.