Viva el Rey

roberto taboada

NARÓN

Un momento de la representación del sábado en el Pazo da Cultura de Narón
Un momento de la representación del sábado en el Pazo da Cultura de Narón . césar toimil< / span>

29 feb 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Na contemporaneidade o teatro encheuse de novas formas e estilos; así temos teatro do absurdo (Beckett, Ionesco), épico (Brecht), da crueldade (Artau), etc? mas agora creo que teremos que engadir un novo concepto: teatro del barrio. En decembro de 2013, no espazo que daquela era a Sala Triángulo ?referente das salas alternativas da capital do reino cunha historia de 25 anos- nace o proxecto dun grupo de persoas implicadas nos movementos sociais, herdeiros do 15M; arquitectos, economistas, avogados e na cabeza, como máis visible, Alberto San Juan: activista cultural, autor, director, actor de cine, de teatro e televisión, fundador da compañía Animalario (1997), no noso recordo pezas como Alejandro y Ana; unha ficción sobre o banquete da voda da filla de Aznar.

Teatro del Barrio aséntase no barrio de Lavapiés. É unha cooperativa de consumo cultural sen ánimo de lucro, unha fórmula que deixa claro o seu perfil e implicación co social e coa sociedade. Posiciónase como unha ferramenta transformadora para a construción doutro

modelo de convivencia e para elo utiliza a Cultura: teatro, danza, poesía, música e a festa, entendida como a reivindicación da beleza e do humor ante a gris opresión. Traballan sobre dous eixos: unha programación escénica -producións propias e convidadas- con propostas político-humorísticas que revisan o noso pasado máis recente e dan claves para comprender o convulso presente e A Universidade do Barrio, que convoca a profesores e investigadores a expoñer distintos temas dende un enfoque lonxe da oficialidade, a súa intención é desvelar os procederes do poder contra da cidadanía.

Javier Gutiérrez

O Pazo da Cultura de Narón acolleu o pasado venres e sábado «El Rey», a última produción de Teatro del Barrio -despois de pezas tan solventes como Ruz-Bárcenas-, escrita e dirixida por

San Juan e interpretada por Luis Bermejo, no papel de monarca, Guillermo Toledo e Javier Gutiérrez encarnando infinidade de personaxes ( Franco, Súarez, Gónzalez, Martín-Villa... etc).

No centro da escena un sofá rexio, pero botado en anos e calzado sobre libros para manter unha digna posición, antecede e ilustra a figura ficcionada de Juan Carlos I; decrépito, drogodependente, mullereiro, comisionista, asasino, traidor ao seu pai, a Franco e ao país. Un perfil no imaxinario de moita da poboación, mas non oficializado.

Interpretación

A interpretación é superior, así coma a de Toledo e Gutiérrez, pasando das imitacións hilarantes -un Felipe González facendo breakdance- ás creacións das súas versións dos protagonistas da historia real. A proxección das súas voces encheu o Pazo, sen necesidade de amplificacións, os seus acenos elocuentes e a súa presenza na escena foi un grato xogo. O texto está ben fiado, mesturando con acerto os relatos dos ilustres cos propios do autor, complementados con cancións referenciais (sigo sendo o rei, noivo da morte).

Unha ficción maxistral, divertida e re(v/b)eladora, explicativa da realidade actual.Este espectáculo chega nun momento oportuno -o debate político na cidade está ao redor de se manter ou non un busto egrexio- e o público, que case encheu o Pazo (900 butacas), pronunciouse claro e en pé cun «Viva el rey», pero polo Rei de Alberto San Juan.