Mares de Cedeira, un museo para «dignificar» un oficio y una cultura

ana f. cuba CEDEIRA / LA VOZ

FERROL

Un barco, en la playa, echando el aparejo a un carro de vacas.
Un barco, en la playa, echando el aparejo a un carro de vacas.

Tres vecinos promueven esta iniciativa, con apoyo de Concello y cofradía

16 nov 2014 . Actualizado a las 05:00 h.

«A idea é moi vella, sempre tiven preocupación e gañas de que Cedeira, que naceu no mar, volvera aos seus orixes para contarlles aos nenos e aos miles de persoas que nos visitan cada ano de onde vén este pobo», cuenta José Rodríguez Arribe, Jose de Vigo, funcionario especializado en prevención de riesgos laborales en la pesca e ideólogo del proyecto, junto a Vicente Rey Vilarelle, mecánico, y Eduardo González Villarnovo, Eduardo do Mimo, armador, los tres jubilados. «Jose veu ao meu taller e veu que estaba restaurando uns motores e na miña casa veu uns prismáticos de meu avó, compases, unha máquina de vapor pequena... E despois na del descubrín que gardaba cadros de barcos antigos, fotos e moitas cousas», relata Vilarelle. No tardaron en captar a Eduardo do Mimo y en iniciar los trámites para constituir la Asociación Mares de Cedeira.

«Estamos empezando», aseguran, aunque ya tienen fecha para la apertura de Mares de Cedeira. Museo, como pretenden denominar la sala que se instalará en la planta baja de la Confraría de Pescadores Santa María do Mar, que colabora con el colectivo, igual que el Concello, que se ha comprometido a acondicionar este local para albergar el museo. «Queremos abrilo ao comezo do verán de 2015», desvelan.

Los útiles y la historia

Primero barajaron la idea de montar una exposición permanente de aparejos y útiles de pesca. «Pero despois decidimos que fora un museo, Mares de Cedeira, porque os mariñeiros de aquí teñen un nome para cada zona á que van faenar; pareceunos bonito porque ademais a xente de aquí andivo por todos os mares do mundo, do Índico a Xapón, en petroleiros... Pensamos que era un xeito de dignificar un oficio ancestral», explica Jose de Vigo.

Con esta iniciativa pretenden divulgar y reivindicar el trabajo de pescadores y mariscadoras, «toda a xente que vive do mar», y al tiempo «poñer en valor a cultura mariñeira». A través de los distintos aparejos, instrumentos y útiles de pesca o marisqueo; las piezas recuperadas de pecios o desguaces; los «achádegos» que ha devuelto el mar; los distintos tipos de embarcaciones (en fotos, cuadros o maquetas); la historia de marineros y mariscadoras; o las viejas fábricas de conserva.