«Lamas de Abade debera funcionar como un magnífico campus educativo»

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

EDUCACIÓN

SaNDRA ALONSO

Más de 3.000 docentes y estudiantes de varios niveles acuden a diario a la zona

21 jun 2016 . Actualizado a las 22:42 h.

El colegio público de infantil y primaria (CEIP) de Lamas de Abade abre sus puertas para enseñar las 25 especies arbóreas de su patio, que identificaron y estudiaron, y explicar el trabajo que hicieron con ellas este curso. Presentan esa zona como «un entorno único». Numerosas personas se sorprenden «porque nunca tiñan reparado no valioso dese espazo e nas súas posibilidades educativas. Cada aula estudou unha especie, algunhas dúas; e o alumnado explica con entusiasmo a que consideran a súa árbore, que agora tamén dá nome á súa aula», explica el director del centro, José Miguéns.

Es una nueva oferta, de interés didáctico, en la que califica como «unha zona espectacular. Lamas de Abade debería funcionar como un magnífico campus educativo, a pouco que haxa interese, con algunhas melloras de tráfico favorecer algúns servizos para incrementar a colaboración entre os centros, que é cada ano mellor, e pouco máis. A diario por aquí xa se moven máis de 3.000 docentes e estudantes: do centro integrado de FP Compostela, do IES Lamas de Abade, do centro de educación especial Duques de Lugo, da escola infantil Raiola, do centro autonómica de formación de profesorado CAFI, e o noso», afirma. Y además está allí la Axencia para a Calidade do Sistema Universitario de Galicia.

El CEIP aporta cada vez más. Es un colegio para 18 aulas, pero este curso funcionan 19. El próximo serán 20, al crecer otra, para escolarizar alumnado de primero de primaria de Raiola y de las escuelas infantiles de Marrozos y O Eixo. Xunta y Concello programan ampliar dos nuevas aulas, en los dos próximos cursos (una en cada) en un inmueble anexo, usado como vivienda de conserjería; y en el curso 2018-2019 inaugurar un nuevo pabellón de seis aulas de infantil. «O curso próximo teremos xa por volta de 500 escolares; porque tamén notamos a ocupación das vivendas da zona», indica el director.

Once meses abierto

El colegio recoge el aula que se va a desdoblar este verano, para que empiecen las obras al acabar las clases. Es la única ampliación posible, que hará el Concello, y que va a limitar las actividades extraescolares el próximo curso. «Aínda que o que máis preocupa é resolver o problema da vivenda de conserxería, ou en setembro de 2017 pode haber un problema serio», afirma Miguéns. Negocia el asunto también el Concello.

El curso acaba mañana, pero este colegio continuará: «Os últimos anos abrimos de 1 de setembro a 31 de xullo, incluídos os períodos de descanso de Nadal, carnaval ou Pascua; só pechamos en agosto. O centro funciona desde as 7,45, e acaba ás 18.30 en período lectivo, e ás 16,30 os outros días; os servizos de madrugadores e comedor son permanentes».

Durante el curso, el comedor escolar es en el vecino centro integral de FP Compostela, pero «cada vez hai máis demanda, e a maioría do novo alumnado tamén o solicita. Agora comen de 100 a 130 escolares ao día, algunha vez chegan a 140; e o espazo para nós no Compostela non é ilimitado. Esperamos non ter problemas», dice Miguéns, que se deshace en elogios a la colaboración de la ANPA.

José Miguéns. Acaba de ser confirmado director, cuatro años más, del colegio público de Lamas de Abade.

Lamas de Abade. En la zona, dos centros imparten FP; otros dos, infantil; y además hay uno de bachillerato y ESO, de primaria, otro de educación especial, el de formación de profesorado autonómico (CAFI), y una agencia universitaria.