Cuíña desmiente a Educación y dice que agilizaron la licencia

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Rocío Ramos

El alcalde afirma que la petición hecha para las obras del Laxeiro tenía «moitas eivas» y que al expediente le faltaban una serie documentos administrativos

05 sep 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El alcalde de Lalín, Rafael Cuíña, salió ayer al paso de las declaraciones realizadas por la Consellería de Educación que culpaban al Concello del retraso en las obras del IES Laxeiro por no tener antes licencia municipal. Cuíña desmiente las acusaciones de la consellería y defiende que el Concello tramitó el expediente con la mayor premura y colaborando con la Xunta. Achaca el retraso en la licencia a la propia consellería y alega que presentaron «unha petición que tiña un montón de eivas».

Explica que el 11 de mayo, el Concello «en vista das eivas que presentaba a solicitude», pidieron a una serie de documentos que faltaban y que fueron apuntados por el arquitecto municipal en el informe realizado. Estos eran, refiere, «unha memoria que desenvolva os argumentos necesarios para xustificar o comprimento do artículo 216 do do Decreto 143/2016, do 22 de setembro, polo que se aproba o Regulamento da Lei 2/2016, do 10 de febreiro, do solo de Galicia,en adiante RLSG; unha memoria xustificativa do cumprimento das condicións previstas na normativa sectorial, a indicación do número de predio rexistral de encontrarse inscrito ou declaración de non atoparse inscrito e a comunicación do técnicos que se encargarán da dirección de obra, da dirección de execución e da coordinación de seguridade e saúde».

Una lista a la que suman otros papeles que faltaban, apuntan, como «o cuestionario de estadística, xustificar o cumprimento do alumeado de emerxencia de forma que cumpra o establecido polo DB-SUA4, xa que se comprobou que varios recorridos de evacuación non contan coa luminancia que require a norma e non se puido comprobar o cumprimento dos alumeados dos espazos reformados, xa que o proxecto tan so contén o cálculo das partes ampliadas».

Sumaba a esto que no estaba justificado «o cumprimento do Real Decreto 513/2017, de 22 de maio, polo que se aproba o Regulamento de instalacións de protección contra incendios, xa que alomenos se detectou o incumprimento do punto 5, sección primeira do seu Anexo I, no que se dispón que os BIE se situarán sempre a unha distancia máxima de 5 m, das saídas do sector de incendio».

El regidor indica que una vez requerida la documentación a Educación, la conselleria presentó el 25 de mayo un anexo al proyecto inicial, el cuestionario de estadística y la comunicación de que no consta inscripción del inmueble de referencia.

Informe del arquitecto

Una vez recibida, el arquitecto municipal, añade Cuíña, advierte en un informe que el expediente aún carece de la comunicación de los técnicos que se encargarán de la ejecución de obra y de la dirección de ejecución y coordinación de plan de seguridad y salud y señala que «segue sen estar completo, algo necesario para conceder la licencia. Al regidor le sorprende que la Consellería de Educación «tal e como se pode comprobar no DOG» que formalizase el contrato con la empresa adjudicataria el 14 de junio «sen cntar con este personal» y que el 27 de junio completó la documentación solicitada.

Al día siguiente, recalca el regidor, «o arquitecto deu o seu informe favorable á concesión da licencia» y que al dia siguiente el Concello llevó por la vía de urgencia a pleno aprobar la bonificación del ICIO para los trabajos «para evitar ter que demorar a tramitación un mes». La concesión definitiva, señala, fue a junta de gobierno el 9 de julio, «a primeira na que se pudo incluir».

El PP acusa al regidor de boicotear las obras «para poder atacar á consellería»

Por su parte, el Partido Popular acusó a Rafael Cuíña de «boicotear» las obras del Laxeiro retrasando la licencia «para poder atacar á consellería de Román Rodríguez» y advierten que esta «alarma innecesaria» es «unha mostra máis do uso partidista que Cuíña fai do concello e da incompetencia da súa xestión». Le acusan de retrasos «inxustificados» y hablan de la rotonda de Montserrat alegando que «foron 14 meses sen tramitar un documento vinculante para a licenza; a demora no arranxo da sala Tuno Valdés; a retirada da Ponte de Bustelos ou a paralización da depuradora de Zobra dende hai máis dun ano».

Para los populares «é políticamente indecente que o goberno autor de tantas chapuzas, pretenda facer crítica política a conta dun mínimo retraso, do que ademais é responsable». Piden al alcalde «lealdade institucional» y consideran que los hechos demuestran que «ao goberno de Lalín móveno máis os seus intereses políticos e partidarios que os intereses dos veciños. aos que non dubidan en perxudicar con tal de saírse coa súa»

Por su parte, Rafael Cuíña señaló que el director del IES Laxeiro le dijo que, salvo que pase algo raro, el curso empezará con normalidad destacando el espíritu constructivo de la dirección. El PP agradece a Román Rodríguez «que manteña a previsión de iniciar o curso con normalidade nas datas do calendario escolar» y lamentan que a Cuíña «lle moleste un novo investimento millonario da Xunta e da consellería de Román Rodríguez que segue a desmontar a falacia de que o PP non inviste en Lalín».