Medela insta al PP a exigir más fondos en prevención de incendios forestales

o. p.

LALÍN

m. s.

Sorpresa del edil por las críticas populares porque el alcalde acompañe a los vecinos

19 ago 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El concejal del Rural de Lalín, Miguel Medela, se mostró altamente sorprendido por las declaraciones del edil del PP Antonio Rodríguez en que critica al alcalde por acudir a un incendio en que se desalojaron viviendas y corrieron riesgo la integridad de los vecinos de la zona afectada: «É verdadeiramente asombroso que ataquen a Cuíña por estar cos veciños nun momento de desprotección, cando o PP nos ten mostrado que é un verdadeiro especialista en utilizar politicamente os incendios forestais, como lembramos todos cando Feijoo se sacou a foto coa mangueira». Sostiene que, en contraposición, mientras el alcalde estaba con los vecinos «o PP de Lalín quizais estaba noutro tipo de reunións, con boa mesa e bo mantel, que son as que prefiren agora».

Medela sostiene que es verdaderamente curioso escuchar a los brigadistas hablar de los escasos medios con que cuentan tras los recortes de la Xunta, y sobre desorganización y fragmentación de servicios contra incendios «que nada ten que ver cun modelo público e único que aposte pola prevención antes que pola extinción, tal e como facemos dende o Concello de Lalín». En ese sentido recuerda a Rodríguez que «aínda que descoñeza a realidade, debe saber que é a Xunta a que ten que poñer os medios para rematar dunha vez coa lacra incendiaria e que é o goberno galego o único responsable de que os nosos montes estean desprotexidos». Al tiempo, añade que se siente extrañado de que Antonio Rodríguez ataque a Lalín, pero no cite la falta de brigadas en municipios de la comarca gobernados por el PP «e aos que nós lle temos que prestar servizo».

El concejal del Rural solicita a Rodríguez «que se deixe de parvadas e que lle esixa aos seus compañeiros da Xunta que invistan máis diñeiro en prevención e se deixen de gastar cada ano millonadas en extiguir lumes, tal e como estamos cansos de pedir dende moitos municipios». Medela continúa señalando cómo miembros de su partido le prometieron al Concello la cesión de escombreras en desuso de las obras del AVE, «tema do que non só non soubemos nada máis, senón que temos que ver como, nun claro exercicio de irresponsabilidade, manteñen estes terreos en pésimas condicións, converténdoos nun foco propicio para os incendios, como comprobamos nas últimas semanas». Medela anuncia una carta a la conselleira de Medio Rural para que presione en este traspaso, o al menos, exija que las mantengan en buen estado para no ser un riesgo a la ciudadanía.

Anunció además que durante el invierno se realizarán desbroces perimetrales en varios núcleos rurales del municipio y en pistas de concentración, que son algunas zonas en las que de forma habitual se detecta el inicio de incendios.

Conato en O Navallo

Por otra parte, ayer hacia las 14 horas se registró un rebrote de fuego en O Navallo, una de las áreas afectadas por el incendio del martes en que ardieron 24 hectáreas. Acudieron efectivos de Xunta y Emerxencias Lalín, que sofocaron sin mayores problemas las llamas.