Cruz descarta su dimisión y abrirá diálogo con «calquera persoa»

amelia ferreiroa LALÍN / LA VOZ

LALÍN

miguel souto

El edil dijo haber tomado una decisión meditada, «na que Conde nada tivo que ver»

28 jul 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El concejal de Lalín, Juan José Cruz García, que el pasado viernes solicitó formalmente su pase al Grupo Mixto, y dejar la disciplina de CxL, no tiene pensado dimitir pese a la petición expresa formulada por el alcalde Rafael Cuíña y por el edil Tomás Vilariño. Decisión que, dijo ayer en Radio Voz, fue muy meditada y que en ningún caso atiende a «un calentón dun día para outro». Cruz García reconoció sentirse tranquilo, «máis do que pensaba», e insistió en que llevaba un año de gobierno «nunha situación na que non quería estar».

Entre los motivos que llevaron al edil lalinense a solicitar su pase al ahora denominado grupo de no adscritos están, según recordó ayer, «a falta de poder, de autonomía e a económica para poder desenrolar as miñas tarefas; ás que me pediu o compañeiro Rafael Cuíña. Neste goberno sentíame arrinconado». Rememoró que tuvo que cambiar de despacho ante la llegada de Francisco Vilariño al gobierno local. «Se me cambiou de despacho para deixarllo a Vilariño e tiven que pasar a outra planta. A partires de aí parte do traballo o fixen na casa. Se o problema é que non haxa papeis no despacho para decir que non se traballa!», comentó irónico, en alusión a la falta de rendimiento que le recriminó el regidor.

Quiso dejar constancia de las múltiples reuniones y conversaciones mantenidas a lo largo de estos doce meses fuera del Concello y arguyó que «creo que non merezo o comentario e o trato do alcalde respecto de que non traballaba». Pese a tales consideraciones, y al hecho de que Cuíña y Tomás Vilariño -amigo personal de Juan José Cruz- pidieron su dimisión, afirmó que Tomás nunca dejará de ser su amigo y que es de las personas más honestas y entregadas que conoce. «A Tomás o seguirei apoiando e a Cuíña tamén nas cousas que considere. Malia todo decirlle a ambos que a miña decisión é irrevocable e que non vou dimitir. Que saiban tamén que detrás desta decisión non está Camilo Conde, como deixou entrever o alcalde. É mentira. Axudei a Camilo Conde no que puiden pero tamén o fixen con Cuíña. Quero que quede claro que esta decisión é miña e de ninguén máis e paréceme surrealista que se digan estas cousas. Ao mellor non fixen grandes cousas pero intentei dinamizar un novo espazo político e quero pedirlle a Cuíña que se tranquilice un pouco», aseguró Juan José Cruz.

Un concejal que se siente arropado por su familia, que nada sabía de su intención, «pero á que sempre lle agradecerei o trato que tiveron para conmigo e para cos meus irmáns e da que estou recibindo estes días mostras de apoio e de cariño. Chamadas que agradezo moitísimo da familia, de veciños e o trato exquisito para coa miña persoa que tiven por parte da nai do alcalde».

Y eso sí un consejo, apuntó, para el regidor: «Rafael Cuíña dedícate ao que tes que dedicarte e non metas patrañas!».

José Crespo afirma que puede haber consenso «nas cousas positivas para Lalín»

El portavoz del PP, José Crespo, se pronunció ayer sobre el anuncio de Cuíña de buscar consensos con la oposición antes que con ruz. Dijo que están para cualquiera de los cuatro partidos del gobierno o concejal para consensuar «as cousas positivas para Lalín». Posibles pactos a los que ya estuvieron abiertos desde el inicio del mandato y mantienen esa misma línea «veñan de quen veñan as propostas». Recordó Crespo por ejemplo el voto favorable a los sueldos actuales en el grupo de gobierno, cuando antes el PP nunca tuvo ni ese respaldo ni siquiera una abstención. Lamentó que en el último pleno no hubiese apoyo a la moción sobre el decálogo de la Diputación que perjudica a la zona en temas viarios, cuando ellos sí lo hicieron en el Conservatorio. Más difícil, si no hay negociación previa, será un apoyo en los presupuesto tras lo ocurrido con los del 2016.

«Aquí, a partires de agora, vai ter que entenderse moita xente», dijo el edil que dejó CxL

La futura salida de Juan José Cruz del equipo de gobierno para integrarse en el grupo de no adscritos, y que deja a Cuíña en minoría, abre una puerta a posibles pactos y entendimientos. Cruz no se cierra a ninguna posibilidad. «Ábrese un proceso de diálogo con calquera persoa e o meu teléfono está a disposición de todos pero o que está claro é que aquí, a partires de agora, vai ter que entenderse moita xente», dijo. Sobre la posibilidad esgrimida por el alcalde de pactar puntualmente determinadas cuestiones con el PP antes de hacerlo con el hasta entonces compañero de filas, Juan José Cruz fue tajante: «Está no seu dereito pero invito ao alcalde de Lalín, ao meu compañeiro, a tranquilizarse e a tomarse estes días de vacacións. Eu tendereille unha man de traballo pero se quere pactar co PP, pois benvido sexa. Repito que se abre un proceso de conversas e a partires de aí xa se verá».

Con serenidad Cruz García afronta estos días; practicando deporte y ya preparando la próxima sesión plenaria que tendrá lugar a mediados del próximo mes de agosto.