Cuíña denuncia uso de recursos públicos del Concello por el PP

J. B. LALÍN / LA VOZ

LALÍN

El gobierno local halló en el sistema informático documentos vinculados a campañas electorales gestionados desde el gabinete del exalcalde Crespo

26 sep 2015 . Actualizado a las 00:00 h.

El gobierno local de Lalín hizo pública ayer diversa documentación hallada en el servidor informático del Concello que vincula la labor del gabinete del exregidor, José Crespo, a la elaboración y diseño de campañas electorales del Partido Popular. Unos hechos que llevaron al actual alcalde, Rafael Cuíña, a denunciar el uso de «recursos públicos do municipio con fins partidistas e electoralistas durante anos».

Los archivos informáticos están datados en los años 2010 y 2011. En ellos figuran desde carteles publicitarios del PP a propaganda electoral, discursos políticos de Crespo, guiones de mítines y cronogramas de campaña. También se hallaron fichas de afiliación a la formación y cartas en las que se pedía el voto por parte del exregidor en varias convocatorias electorales. El gobierno local, además de remitir a los medios de comunicación copia de esos documentos, afirmó que las propiedades informáticas de esos archivos señalan su autoría, por parte «en moitos casos de membros do gabinete de Crespo, que recibían un salario público mentres, presuntamente, traballaban dende o Concello para o Partido Popular».

Rafael Cuíña calificó estos hechos de «escándalo maiúsculo polo que os responsables do PPdeG, nomeadamente o señor Crespo, deberían ofrecer explicacións canto antes». A pesar de considerar que puedan ser convincentes en esa respuesta, el alcalde lalinense afirmó que si no se producían «esixirei que se asuman responsabilidades no PP». Tildó de «inaceptable que se dean este tipo de situacións nun sistema democrático», al emplear recursos públicos para «xogar con vantaxe sobre outros partidos, senón porque isto é sobre todo unha verdadeira fraude aos contribuíntes».

«Non se pode consentir -resaltó Cuíña Aparicio- que cos cartos dos impostos de todos, que deberían ir destinados a mellorar o benestar dos cidadáns, se estivesen a pagar recursos materiais e humanos para as campañas electorais do PP». El regidor se pregunta si «non estaremos ante unha forma de financiar de maneira opaca, fraudulenta ou irregular parte das campañas electorais do PP en Lalín». Para Rafael Cuíña, «o máis sangrante é que moitos deses documentos se utilizaban para xustificar medidas dos populares que ían en contra dos intereses dos veciños de Lalín».

Entre ese material localizado en el servidor del Concello se encuentran argumentarios, explicaron desde el gobierno local, para defender a la Xunta ante la instalación después descartada de una planta incineradora en el municipio ourensano de O Irixo, así como en el proyecto de Fenosa para la línea de alta tensión a través de la fraga de Casas Vellas. Dos iniciativas que, incidió Rafael Cuíña, son «dous dos grandes ataques ao noso patrimonio natural e ambiental».

«O PP se cría por riba do ben e do mal e consideraba a Casa do Concello como o seu feudo particular», consideró Cuíña. Un material olvidado que demuestra que Crespo no esperaba el batacazos de las urnas del 24M, «que nin sequera tiveron tempo de desfacerse de todo o material comprometedor que había».

«É inaceptable que se dean este tipo de situacións nun sistema democráctico»

Rafael Cuíña

Carpetas vacías por la eliminación de más material

El gobierno local cree que puede existir más material de esas características en los servidores del Concello. Y resaltan la existencia de carpetas varías en los ordenadores del gabinete de Crespo, «o que fai deducir que si se eliminaron arquivos, documentos e fotografías que, en calquera caso, debían ser públicos e propiedade do Concello de Lalín».

Para Cuíña, el PP tenía «un concepto viciado da política, afastada dos mínimos valores éticos que deben rexer calquera actuación pública». E insistió en que el actual gobierno tiene un compromiso con la ética y la responsabilidad política. Por ello insistió ayer en que van a «facer da transparencia a súa bandeira e polo tanto permaneceremos vixiantes para que os cidadáns coñezan polo miúdo como se gobernou o Concello no último cuarto de século e onde foron a parar os seus cartos». Por ahora solo piden explicaciones, no hablan de denuncias.