Lalín decide vaciar 600.000 euros de su cuenta en Bankia en protesta por desahucios

Javier Benito
J. Benito LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Rafael Cuíña califica de «primeiro aviso» esta medida frente a una entidad financiera que «pasa por riba dos nosos veciños»

05 jul 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

Compromiso por Lalín (CxL) ya anunció en campaña su intención, en caso de gobernar, de actuar a favor de las personas y con los servicios sociales como una de sus máximas de trabajo. Tras acceder a la alcaldía comenzó a poner en práctica medidas en esa línea. La última con una importante carga de simbolismo al protestar contra una entidad financiera por su actitud ante los impagos de hipotecas. El regidor, Rafael Cuíña, gestionó esta semana la retirada de casi 600.000 euros de la cuenta que tiene el Concello lalinense en Bankia.

La medida adoptada, por el importe máximo que permite la normativa vigente, muestra la protesta y reprobación desde la institución municipal hacia Bankia «pola grande cantidade de desafiuzamentos que está a executar esta entidade financiera e por arruinar a moitos empresarios», según Rafael Cuíña. El regidor lalinense calificó la desición de «un primeiro aviso» a la entidad financiera y como toque de atención al resto de bancos porque podría repetir esa decisión en el futuro con otros.

Rafael Cuíña quiso advertir ayer a todas las entidades financieras con las que opera el Concello que «ou negocian a dación en pago e o alugueiro social, tal e como reclamamos dende o goberno municipal, ou que non conten con cartos públicos».

Además fue rotundo al insistir en que «non imos permitir que os bancos pasen por riba dos veciños de Lalín». Y recordó que Bankia «é unha entidade rescatada con diñeiro de todos e que nin sequera conta cunha sucursal en Lalín». Señaló que «creo que Bankia tivo un comportamento vergoñento con moitos ciudadáns os que desfiuzou e con moitos empresarios os que axudou a entrar na sñua ruina, e por iso decidín, dentro do que nos decían os funcionarios municipais que era o tope legal, quitar os cartos das súas contas e trasladalo a outro tipo de entidades que teñen sede en Lalín, para demostrar que aquí, dende o primeiro momento imos a estar o lado das persoas desfiuzadas e que non foron culpables da crisis, dos preferentistas e non de entidades como Bankia que foi rescatada con cartos de todos e fan este tipo de políticas».

El regidor afirmó que «esto é unha advertencia clara ao resto de entidades» apuntando que «imos a facer absolutamente o mesmo con todas aquellas que fagan o mesmo en Lalín, non me vai tremer o pulso nin o máis mínimo para tomar ese tipo de decisións». Insistió en que «como xa dixen na campaña e na investidura, aquí, o primeiro son as personas, sobre todo nas que bate a crises e non a causaron, e quen as vai sufrir son aquelles que sí a provocaron, esta vai ser a política en Lalín».