Román Santalla pide a los ganaderos que no firmen contratos basura

LALÍN

Solicita que deleguen en la asociación de productores

29 mar 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

El secretario comarcal de Unións Agrarias, Román Santalla, pide a los ganaderos de la zona que no firmen los «contratos-basura» que le están presentando algunos industriales y que deleguen esta decisión en la asociación de productores. Santalla explica que «os contratos que acaban en marzo -que son a maioría dos da comarca- aínda teñen por lei o mes de abril para a súa posta o día, é teñen por así dicilo, un mes de prórroga de graza».

El responsable de Unións denuncia que «vimos observando estes días que a algúns industriais estanlle pasando os gandeiros contratos lixo polo prezo que lles poñen». Apuntando que «polo contido non sabemos si o son, porque os contratos llos dan a firman pero non llos deixan os gandeiros». Apunta que mediante estos le ofrecen a los ganaderos «un prezo fixo para seis meses de entre 27 a 29 céntimos o litro coa condición de renuncia e si non os ameazan con pagar a 27 céntimos todo o ano»,

Indica que «o sicario que vai diante dille o gandeiro que ou firma ou o mañá luns xa non lle recollen a leite». Santalla se pregunta qué tienen esas industrias contra los ganaderos que son sus proveedores en muchos casos de toda la vida para ensañarse con ellos y tilda esta actuación de atropello. Santalla les acusa de mentir a los ganaderos y afirma que es una obligación del Ministerio de Agricultura otorgar ese mes para el cambio a los contratos, con lo que los que acaban en marzo dispondrían de todo el mes de abril para hacer el cambio.

El Ministerio anunció la realización de una circular interna. Unións por su parte envió una carta a ganaderos y cooperativas pidiendo que «non acepten as ameazas». Señala que la industria no puede dejar sin recoger la leche porque «non é posible, e non é legal e sería sancionable». Unións advierte que «firmar traerá a morte en termos económicos».