Lalín registra una contención en la proliferación de velutinas por dispositivos de trampeo

amelia ferreiroa LALÍN /LA VOZ

DEZA

rober amado

El experto apícola Jorge Peña solicita más formación e información por las parroquias

26 jun 2019 . Actualizado a las 08:53 h.

«A velutina non está forte como outros anos». Esta es la rotunda afirmación del apicultor lalinense, experto en dicha especie invasora, Jorge Peña en los primeros días de verano. Esta contención en su proliferación hay que buscarla, según Peña, en dos factores: la meteorología y el trampeo que se está llevando a cabo en los últimos años en el municipio. «A primavera foi rara en canto ao tempo, polo que sairon da súa hibernación moi tarde, e xa hai moitas trampas colocadas e iso axuda a reducir a súa presenza». Esfuerzos de apicultores y particulares que se ven recompensados pero sin bajar la guardia, recomienda Peña, que insiste incluso sobre la conveniencia de continuar «coa formación e información polas parroquias para formar a algúns veciños máis para que poñan as trampas e se encarguen de vixialas».

Trampeo que con el inicio del verano debe ser controlado para no acabar con los polinizadores. «As camelias non teñen flor polo que alí xa non faga nada as trampas máis que atrapar aos polinizadores que sí necesitamos, e á única planta á que van algo é o Callistemon, máis coñecido como limpabotellas, onde se pode manter algunha de xeito preventivo». El apicultor lalinense apuesta por incrementar la vigilancia y métodos de captura más hacia los meses de agosto y septiembre «que son cando saen as raíñas».

Meses veraniegos en los que abundan las tareas de desbroce y limpieza de fincas por lo que apela a la prudencia. «Un niño podes atopalo nunha cana de millo, nunha silveira ou nun pipo... as picaduras poden ser mortais e que ninguén vaia coa mangueira ou coa sulfatadora a intentar acabar co niño». Prácticas temerarias que pueden poner en peligro la vida de cualquier ciudadano que, ante la presencia de un nido de avispa asiática debe de comunicarlo directamente a la Xunta de Galicia que activará el protocolo oportuno para su eliminación.