El TSXG desestima los recursos contra el Plan Xeral de A Estrada

Francisco Brea
fran brea A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

El alcalde se muestra satisfecho y afirma haber sufrido un gran desgaste para sacar el documento adelante.
El alcalde se muestra satisfecho y afirma haber sufrido un gran desgaste para sacar el documento adelante.

Desde el Concello aseguran que esto acredita la seguridad jurídica del PXOM

23 nov 2014 . Actualizado a las 05:52 h.

Desde el Concello de A Estrada dieron a conocer ayer una sentencia del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) favorable a la Administración local y a la Xunta, después de que el máximo órgano de justicia gallego desestimara los cinco recursos presentados contra la aprobación definitiva del Plan Xeral de Ordenación Municipal estradense.

Esta sentencia, emitida el pasado 13 de noviembre, desestima el recurso contencioso-administrativo presentado por tres particulares contra la Xunta y el Concello en el que solicitaban la anulación parcial del PXOM en lo referente a las determinaciones recogidas en la ficha número 15 del Suelo Urbanizable Delimitado, que afecta al entorno final de la calle Irida, donde se calificaba una parcela como suelo urbano consolidado. En la sentencia del TSXG se señala que «non hai consolidación edificatoria, senón un amplo espazo baleiro de construcións, e tampouco integración na malla urbana porque o que existe en relación co solo urbano inmediato non é unha continuidade de características, senón unha simple contigüidade parcial que non pode ser tida en conta a efectos de clasificación de solo».

Además, desde el Concello aseguran que, como fundamento jurídico de fondo, el TSXG considera «indiscutido» que la mayor parte de esa parcela estaba clasificada en el anterior planeamiento como suelo apto para urbanizar y que no se aprobó ningún instrumento para desarrollar y urbanizar los terrenos así clasificados por lo que establece «a aplicación do réxime de solo rústico ao urbanizable non delimitado en tanto non se aprobe o correspondente instrumento de desenvolvemento».

El edil de Urbanismo, Alberto Blanco, destaca que este precisamente fue uno de los argumentos defendidos por el gobierno local en la polémica con el colectivo Aedru a raíz de la clasificación como suelo urbano no consolidado de terrenos en la prolongación de la calle Antón Losada y en la 25 de Xullo. Por lo tanto Blanco declaró que «esta sentenza acredita a seguridade xurídica do PXOM e respalda os criterios sólidos utilizados polo goberno local para clasificar as distintas bolsas de solo no novo planteamento».

Por su parte el alcalde, José López, mostró satisfacción por la sentencia favorable emitida por el TSXG. «Hoxe é un día especial, un día de satisfacción persoal. As pequenas victorias non compensan nin de lonxe os malos momentos pasados, pero reafirman nas conviccións e nos principios», manifestaba. Además incidió en el desgaste personal que le supuso este proceso: «O desgaste foi grande, pero fomos quen de defender o interese xeral, o da inmensa maioría. O Plan Xeral era unha cuestión de dignidade colectiva e de xustiza, era unha cuestión de saldar unha débeda histórica que os políticos locais tiñamos coa Estrada dende fai máis de trinta anos». Finalmente concluyó el regidor con «permitídeme que despois de todo o pasado hoxe me sinta un pouco feliz, aínda que so sexa por un momento».

«O PXOM era unha cuestión de dignidade colectiva e de xustiza para saldar unha débeda histórica»

José López