«Pasei moitas, moitas, máis do que ninguén sabe, foi todo moi duro»

Santiago Garrido Rial
s. g. rial CARBALLO / LA VOZ

ARTEIXO

JOSE MANUEL FERREIRO

Hace 14 meses sufrió un grave accidente en la AG-55, del que se recupera con gran fuerza

23 jun 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

A Vanessa Lafuente (30 años) le cambió la vida el 17 de abril del año pasado, a consecuencia de un grave accidente de tráfico que la llevó a la uci del Chuac. Viajaba en su coche a A Coruña por la AG-55, para participar en la carrera 10k. En el kilómetro 8, en Arteixo, el vehículo se salió de la vía. El choque fue brutal, y la atleta sufrió heridas graves en varias zonas de su cuerpo. Lo peor, el traumatismo craneoencefálico. Poco a poco se fue recuperando.

El domingo pasado, muchos aficionados al atletismo pudieron verla y saludarla en la carrera de Carballo, de la que fue la madrina. Por suerte, ya está mucho mejor, dentro de la dificilísima situación por la que ha pasado. Ella misma lo resume: «Xa menos mal. Podo ir traballar, que é o que eu quería. Ingresei o 17 de abril, ata o 30 de maio non me operaron. Pasei 13 días en coma, un mes sen espertar. Ao principio pensaban que perdía unha perna. Pasei mes e medio no Chuac, despois estiven catro en Oza, e en total un ano enteiro indo e vindo. Unha depresión, moito me custou todo isto. Pero polo menos podo ir traballar, que era o que quería, e con iso vou collendo ánimo. A vida cambioume».

En su evolución han influido diversos factores, pero uno ha sido clave, la actitud: «Loitei, loitei, loitei. Estiven cinco meses en cadeira de rodas, oito coxeando, con muletas...» Recuerda que en la etapa anterior pesaba muy poco. Con el tratamiento engordó. Ahora ha logrado bajar a los 50 kilos, y se siente mucho mejor. «Pasei moitas, moitas, máis do que ninguén sabe, foi todo moi duro», señala. Huesos de la cara dañados, la clavícula, la pierna. «Pero a perna, ao final, era o menos grave. O peor era a cabeza, porque foi moito golpe. Tamén estiven dous meses sen poder ver dun ollo; despois, vendo dobre, agora xa vexo ben», relata. Hay muchos más detalles, pero la conclusión final es que la evolución ha sido buena, que aún lo está siendo, que en el trabajo la hicieron fija y que tiene toda la ilusión por seguir adelante. «Pelexei moito. Andei, fixen piscina, fun baixando o peso, volvín traballar e agora estou de vacacións, ata o 3 de xullo. Todo vai indo», explica. ¿Volver a correr es imposible? «A palabra imposible non a usaría, pero as cousas xa non son como antes», dice.

Apenas se acuerda de lo que ocurrió aquel día. «Do que pasou, non. Sei que foi unha sorte que fose soa no coche. E tamén de que houbera unha ambulancia naquela peaxe. Un mes despois espertei e non sabía o que pasara», señala. Agradece muchísimo el apoyo de familiares, amigos, vecinos. «Non teño palabras, un apoio total. Cando por fin puiden acender o móbil debía de ter máis de mil mensaxes. Foi incrible. Estou inmensamente agradecida. E o domingo pasado, o mesmo, chorei coa emoción, non me chegan as palabras», dice.

Es curiosa su progresión deportiva. Había comenzado en el atletismo de competición más o menos dos años antes, y varias victorias y buenos puestos en carreras populares. Tanto, que la temporada del accidente había fichado por el Club Atletismo Sada. Pero una cosa es dar el salto y otra es estar lejos del atletismo. En su caso, nunca lo estuvo: «Eu facía deporte dende os tres anos, corría pola praia de Razo dende os 12, disfrutaba moito correndo, indo de Carballo a Razo. Pasábao ben facendo quilómetros, e creo que non era mala».

De cara al año que viene, un objetivo: «Heime apuntar á carreira de Carballo. Aínda que chegue a última», indica. El respaldo y los aplausos los tiene asegurados.